Gå til innhold
Fiskersiden

Tollen er jammen morsom!


yosh
 Share

Recommended Posts

Har vel over 60kjøp fra utlandet (ebay, amazon og www) og av det er det kun EN eneste gang eg har røket i tollen. Utrolig bittert men sånn er gamet. Man vinner som oftest men en gang må man tape og likevel er man vinner når man tenker over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At 200kroners grensen har stått stille i over 20år sier vel sitt.

Bestillte former fra utlandet siden slikt ikke er å oppdrive i nisselandet.

600kr+30£ frakt. Så var det tollgebyr som jo var helt greit,men at posten forandrer pakka til å bli ei dyr postoppkrav pakke er rein svindel.

Bestillte noen messinghemper fra USA. Mulig metaller er untatt,hva vet vel jeg men der har jeg ikke motatt noe gebyrer på de 61$ jeg handlet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok vært "offer" for en slepphendt postansatt som har glemt at han skulle kreve inn moms+gebyr.

Men når Posten sender en fortollet pakke til deg som postoppkrav, betaler du jo ikke postoppkravsgebyr, "kun" moms/fortollingsgebyr og evt toll (som det svjv ikke er på støpeformer), så totalsummen blir jo uansett lik.

Endret av ubrukelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en dvd en gang, som kom 14kr over grensa. altså 214kr. Det brukte de 14 dager på å behandle! Så det ble vel litt over tre uker før det dukka opp i postkassen.

Ja har selv opplevd dette at ting tar tid der inne. Har imidlertid fått et stangorgel til oslo i går (UPS). Skal se hvor lenge det går før jeg få det her på vestlandet!

Er vel en konkurent til posten detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pakke kom i går. Bare å vente på tull og tøys nå! Har ikke noe tru på at dei glemmer meg :)

Regninga fra UPS kommer nok etter 14 dager skal du se, Men det er da en fordel med å få sendt pakkene med UPS.

De er raske i forhold til posten til å toll behandle pakker .Fikk sendt et ekkolodd fra statene og det ble liggende i 3 uker på Alnabru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken ankom om sider i går. Tok sin tid, men nå har jeg da dressen her og er fornøyd med den.

Slapp heldigvis unna Tollens tollgebyr på 10,7% på dressen.

Det sureste er vel at Posten skal ha 217 kr for en meget slett og treg jobb.

Og en sak til:

Tollen legger jo på 25% moms på prisen, noe som forsåvidt er helt greit. Men de legger jo moms på varens salgsverdi og frakt i utlandet inkludert utenlandsk moms.

Hadde de enda lagt momsen på produktets netto-pris og uten den utenlandske frakten, så hadde alt vært helt gullende flott.

Men, men.... kan vel bare drømme om at dem skal gjøre om på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandsk moms skulle du jo aldri ha betalt. Den vil nettbutikken refundere hvis du tar kontakt med de. At en betaler moms på frakt kan virke litt søkt, men nå har den jo også engang blitt sånn at man må betale moms på tjenester i dette landet. Du skal egentlig være glad du slapp unna tollgebyret, har opplevd å måtte betale det på tskjorter og våtdrakter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.