Gå til innhold
Fiskersiden

Skarnsundet - i kveld!


Trønderflua
 Share

Recommended Posts

Tenkte meg en tur dit i kveld,men fiske-partner trakk seg pga bursdagsfeiring, så hvis noen har lyst til å ta turen er det bare å bli med.

Skal teste et nytt agn i kveld, bluey! Levert fra england. Jeg kan nås på mob 99 51 45 45. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake...blåste som F men ble da noen fisker til tross. :D

Fin hyse på 2.1kg ble første fangst, og mens jeg dro denne på land, gikk baitrunneren amokk på andre stanga og snøret fløy av, det fikk jo da vente, og når jeg endelig fikk tatt opp stanga strama jeg snøret sakte og kjente at det var noe som nøkka forsiktig i snøret.

Gir et solid tilslag...og bam. Sitter bom fast i bunnen. :P Sliter hele dritten...

Etter kort tid ble det igjen action...og denne typen action var mistenkelig kjent. Når jeg så fikk "veive inn bøtte" følelsen etter et tilslag...så var vel resten av turen ødelagt. Svarthå, svarthå og aaatter svarthå. Jippi. :D

Fikk testa Bluey som agn da...og er meget imponert. Solid og fast i kjøttet og satt veldig godt på kroken. Størrelsen var perfekt også..bare dele fisken på midten og vips 2 fine agn. :D

Agnboksen på dagens tur...Bluey, Lugworms og blåskjell. Bare bluey som ble brukt.

bl001.jpg

Bluey! Stilig liten rakker. :D

bl002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får faktisk kjøpt det i norge og ;)

Onelen min har nokre kasser liggandes i frysa på sjøbuda som ligg på fjerde eller femte året no. Trur han fekk det gratis og skulle prøve det ut som lineagn. Eg prøvde det ein gong, men fekk då svært lite. Må vel òg nevnast at vi ikkje fekk fisk på nåke anna agn helder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så mye havål i Skarnsundet at det gjør noe. :huh: Men kan klart være med på at det var en havål. ;)

Men planta seg godt inn i ett eller annet det hadde den, hva nå en det var.

Får faktisk kjøpt det i norge og :)

Vet ikke tilfeldigvis prisen gjør du? Phil tok 10,- pr fisk, eller 1000,- for en hel eske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...prisene i Skarnsundet hørtes plutselig relativt dyrt ut. Hvis en slik eske er 20kg, så blir det jo 50,- pr kg. :)

Tror de eskene de hadde i Tromsø, veide 10kg, men er ikke 100% sikker på det, har ikke kjøpt der selv bare hørte med en kamerat som er fisker.. Regnet litt fei tidligerel, prisen blir vel 24,- pr.kg, men bor du langt fra et agnutsalg og det må sendes, så øker vel prisen betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis det er lyr du skal ha, har vi vel egentlig større uttelling på andre siden av brua, heng på ei flue som opphenger med litt grelle farger og kast forbi brukaret på begge sider. :rolleyes:

Var der igjen i kveld å prøvde. var på begge sider i dag da, ble med 2 stk lyr hjem. Ca 2,5 kilo hver. etterpå gikk turen til skånes tangen, ble en sjø ørret på 400 gram.

Jeg fisker bare med sluk. men er åpen for nye forslag ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straumen på inderøya er fin for torsk, men krever litt tyngre kaliber da strømmen tar godt til tider. Parkerer ved industriområdet på Røra siden og går langs med en åker til en liten knaus ved enden av straumen.

http://kart.gulesider.no/m/pcz5C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.