Gå til innhold
Fiskersiden

Vederbuk


 Share

Recommended Posts

Hoisann.

For en del år tilbake, fisket jeg en del etter Vederbuk akkurat da isen hadde gått. Med mye bra resultater.

I år har jeg omsider tatt opp igjen dette fisket, noe som har gitt meg en del fine fisker.

Senest i dag har jeg tatt 9 stk buk, samtlige mellom 1 og 1,5 kg.

Men, et spørsmål popper opp i hodet mitt. Hvor er de store og små fiskene?

Selv, har jeg kun fått fisk mellom 1 og 2 kg. Pen fisk det også, og morsomme fightere, men lurer liksom.

Har fisket mye i glomma og Flisa-elva helt siden jeg var en liten sneip, men har aldri fått en buk under 1 kg. Synes dette er noe merkelig.

Noen som kan ha en god forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja buken er i farta om dagen,morro :) Du har helt sikkert fått liten buk Yosh ,men det er ikke sikkert du har reflektert over det( den ligner på gullbust) .Ikke godt å si hvor den store buken går,men den har lett for å holde seg litt for seg selv . ^_^

Bruker som regel å legge merke til hvilke arter jeg har fått. Regnet med at den er meget lik Gullbusten, og det har jeg jo fått en del ganger. men ser man på skjellene, så er de lette å skille fra hverandre.

Buk er skikkelig morsom den, og skulle gjerne ha kommet meg over 2 kg med en sånn en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jo, i tistaelva (der jeg fisker Vederbuk og Stam) kommer de fleste Vederbukene rundt i Sommerferien og blir der til sent i august / tidlig i september. Derfor er det en mulighet at du kan få mer variert fisk hvis du fisker omtrent nå på året, og husk alltid på foring når du fisker etter Vederbuk får det tiltrekker seg ofte store mengder med Vederbuk, både store og små. Og Vderbuk svømmer skjelden alene med mindre den er gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.