Gå til innhold
Fiskersiden

Ribb som fiskebåt ble det ikke.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes ikke den er akkurat god å fiske fra, med langsgående benker. Blir veldig trang.

Har tatt noen bilder hvor jeg sitter i båten, denne har ikke scooter seter å er ikke trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jørgen nevner - til den prisen så kan du jo få deg en skikkelig 18-19" skjærgårdsjeep, som er MYE bedre båter å fiske fra..

Mener den prisen var omtrent det AsmundAA gav for sin for 3-4 år siden... (en slik - http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22001651)

Beklager, vi kunne ikke finne annonsen du etterspurte.

Funka ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen ville jeg heller gått for Robert sin båt: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21622055 :)

Ikke dum den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen ville jeg heller gått for Robert sin båt: http://www.finn.no/f...nnkode=21622055 :D

Båten ser veldig fin men er mer skeptisk til motoren. Er vesentlig stor forskjell på en motor fra 05 enn en moter fra 96. Kjenner noen som har godt i den fellen og kjøpt båt med gammel motor også har motoren streika etter 1 år. Ikke så veldig moro akkuratt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten ser veldig fin men er mer skeptisk til motoren. Er vesentlig stor forskjell på en motor fra 05 enn en moter fra 96. Kjenner noen som har godt i den fellen og kjøpt båt med gammel motor også har motoren streika etter 1 år. Ikke så veldig moro akkuratt!

Da er det jo lov å tenke selv... Prisen gjenspeiler vel også at motoren ikke er særlig ny. Jeg ville uansett gått for en skikkelig solid skjærgårdsjeep (som den i annonsen) enn en rib til havfiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal ikke undervurdere de litt eldre yamaha 2 takterne...fantastiske motorer, har en som er 15 år å en som er 11 år nå, begge har gått noen timer. Har aldri hatt feil på disse, ekstremt robuste motorer. Blir aldri å kjøpe 4 takter så lenge det er mulig å få tak i en 2 takter :D Men er jo såklart viktig å gå over motoren før eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal ikke undervurdere de litt eldre yamaha 2 takterne...fantastiske motorer, har en som er 15 år å en som er 11 år nå, begge har gått noen timer. Har aldri hatt feil på disse, ekstremt robuste motorer. Blir aldri å kjøpe 4 takter så lenge det er mulig å få tak i en 2 takter ;) Men er jo såklart viktig å gå over motoren før eventuelt kjøp.

Ja Yamaha er gode motorer og har et godt rykte på seg å gå i veldig mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen faktor å ta i betraktning hva gjelder rib vs- skjergårdsjeep/glassfiberbåter er at luftputene tar veldig mye plass. du får en mye mindre båt med en rib enn det du gjør med en glassfiberbåt der "veggene" er mye tynnere... ellers er det ikke mange steder å feste stangholdere, downriggers osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen faktor å ta i betraktning hva gjelder rib vs- skjergårdsjeep/glassfiberbåter er at luftputene tar veldig mye plass. du får en mye mindre båt med en rib enn det du gjør med en glassfiberbåt der "veggene" er mye tynnere... ellers er det ikke mange steder å feste stangholdere, downriggers osv....

dette gjelder dorsåvidt steady og Al også. Sykt irriterende, men er verd det for stabiliteten<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen faktor å ta i betraktning hva gjelder rib vs- skjergårdsjeep/glassfiberbåter er at luftputene tar veldig mye plass. du får en mye mindre båt med en rib enn det du gjør med en glassfiberbåt der "veggene" er mye tynnere... ellers er det ikke mange steder å feste stangholdere, downriggers osv....

Stengene går i bøylen bak så dette er ingen problem.

Fordeler-Fart og lav vekt.

Ulemper. Du kan ikke borre hull i tampongene for å feste stangholdere,samt at du ikke får dratt dreggtau oppi uten å bekymre deg for tampongene.

Metoden som blir brukt ved heving av dregg er heller ikke noe anderledes enn fra en annen båt, kun når kjetting å dregg blir dratt ombord bør mann ta litt hensyn å være litt forsiktig.

Stangholdere til å holde stengene under fiske, er det det dere tenker på ??

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ribben er lagt på hylla, men var i banken i dag å er NÅ på jakt etter en båt som kan kombineres med fiske å fammile turer.

Det som er greia er at vi må ha hytte på båten.

Skal bruke max 100 000 på båt å har pløyd nettet i dagevis etter båt å bil.

Noen som har noen ideer om hvilken type båt jeg bør se etter ??

Trenger litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du-dere orker å vente til sesongen er over ( sommeren) får du mest båt for pengene.

Veit det er smart å vente, men det er ikke lett.

Ikke bare pga klubben Langesund Nedstrandsfjorden Boknafjorden Ålsjorden å en ellers STOR iver etter å fiske, men også pga at jeg trenger en skikkelig båt NÅ :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :rofl:' date='16 juli 2010 - 20:54' timestamp='1279306461' post='606118]

Veit det er smart å vente, men det er ikke lett.

Ikke bare pga klubben Langesund Nedstrandsfjorden Boknafjorden Ålsjorden å en ellers STOR iver etter å fiske, men også pga at jeg trenger en skikkelig båt NÅ :blush:

Har eg ramla utfor ein skrent..??? koss gjekk d me skjøytå..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eg ramla utfor ein skrent..??? koss gjekk d me skjøytå..???

Skøyta jobbes det på, mye er gjort siste uke i møkkaværet.

Skal oppdatere skøyte tråden strax, med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å gjøre en båt ferdig før man kjøper en ny....?????

Den båten er broder`n sin ;)

Eller er det mine 2 andre båter du mener :camp:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.