Gå til innhold
Fiskersiden

Pilkekonkurranser kun for eliten?


svenk
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk spørsmål i en annen tråd, "om man blir ledd av hvis man stiller med blått mora borr, og ikke UR rantanen?".

Dette spørsmålet fikk meg til å tenke litt. Ser man etterhvert bare sin egen navle når man er med på konkurranser, og tenker lite over hvordan personer som kanskje ikke er med på like mange konkurranser opplever møtet med konkurranse miljøet?

Sjølv hevder jeg meg aldri i konkurranser, men syns det er morsomt å være med. Man lærer mye, og det morsomme er å se egen utvikling og forbedring (forhåpentligvis...). I de aller fleste konkurranser har vi "halv gode" lite å stille opp med, men allikevel møter vi opp gang etter gang.

Er det andre som har reflektert over dette? Noen som vegrer seg for å stille opp, fordi det som i et annet innlegg "gjøres narr hvis du møter opp med mora borr"? Jeg trodde ikke at miljøet var slik, men som tidligere nevnt, kanskje man er litt vel navlebeskuende!

Hilsen

Sven-Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er i min andre barndom som fisker med et langt intervall så og si. Utstyret da var enkelt og den vitenskapelige innsikt var ikke all verden, men vi fikk da noen pene ørreter innimellom.

Husker Øystein Sundes vise om Ståle Krapyl og hans hifi-asyl hvor man i et miljø tar av i utstyrshysteri og latterliggjøring av andres billig-anlegg.

Vi er en gjeng på 3-4 som driver litt fiske av ymse slag - også isfiske. Selv har jeg invistert i et noe dyrere Mora Viking, mens de andre har nøyd seg med Mora-spiralen.

Nå kjenner jeg overhode ikke til konkurranse-miljøet i isfiske, men det hadde vært moro å stille opp som lag en gang - blir vel neppe dette året. Spørsmålet blir om jeg med mine venner blir sett på som en gjeng "bønder i byen" og det vil jeg helst ikke ta de med på.

Nå er det vel ulike nivåer på disse konkurransene, men hvis de har et visst preg av folkelighet og uhøytidelighet, hadde det absolutt vært moro å prøve.

P.s. Nå er ikke dette et innlegg mot UR Rantanen, har absolutt sans for kvalitet, men har et lite spm. i den forbindelse: Er det riktig at den type bor sitter veldig fast hvis man først stopper i boringa? (Har hørt, jeg klarer sjelden å bore en halvmeter i ett - uansett bor, tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg UR bor med en gang da jeg fikk inntrykk at dette var det "beste" og prisen skremte meg ikke så veldig heller. Skal jo helst vare i noen år :)

Anyway, jeg har borret gjennom 60 cm is med 115 bor, og 35 cm is med 205 bor, og har måtte stoppe med begge deler. Har aldri vært borti at det har vært noen problemer å starte boringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.