Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt utstyr fra villmarksmessa


Atle I
 Share

Recommended Posts

Var på villmarksmesa på Lillestrøm idag og sparte masse penger[ :o )]

Endte opp med en Black night hawk 10.6` medium. En Shimano beastmaster 10` 3-15 gr og en shimano exage 2500 ra.

Og to aluminiums tuber. 99 kr stk[8D]

I morra er det rett ut etter jobb og prøve kaste[ :D ] Har hørt så mye bra om BNH så det blir spennede. Virker veldig lovende[8D]

Ellers så syntes jeg messa var bra og gjedde burgern ekstrem bra.

Gliste godt da jeg så en kjørte sail fish på en simulator med en ca 12`ca 20-50 gr[8D]. Så ganske fett ut. Tenkte jeg skulle prøve men gadd ikke stå i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Gliste godt da jeg så en kjørte sail fish på en simulator med en ca 12`ca 20-50 gr. Så ganske fett ut. Tenkte jeg skulle prøve men gadd ikke stå i kø.

--------------------------------------------------------------------------------

Hørtes moro ut. Men det spørs vel hvor lang køen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeddeburgerne man får på messer er ofte sinnsykt gode. Burde solgt sånne på Karl Johan klokka 4 natt til lørdag og søndag.

Bare synd man ikke vet så mye om størrelse og fangststed på gjeddene de er lagd av. Fare for at man får i seg like mye ulumpskheter som det er i kebaben man ellers spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gladlig raskt forbi alle gjeddeburgene.. men kom litt for dårlig forbi Jesting sport der Fenwick fluestenger ble godt presentert. Testa ei ny 7'er stang som ennå ikke er kommet i handelen. Fenwick signa heter den og det ble et deilig bekjentskap. Og to ikke helt ukjente, men uhildede, hadde testa den og ble meget positive til nykommeren, som de anbefaler på det varmeste! Diskresjon gjør at jeg ikke offentlig vil gå ut med navnene.

Ellers brukte jeg tid hos en eminent fluebinder og der brukte jeg penger foruten i baren - men siden jeg kjørte ble det bare brus og kaffe der..[ B) ][ :D ]

Snakket forøvrig med en del kjente, traff bl.a Cato og en kompis - og hadde alt i alt en hyggelig dag der!

Feite og middelaldrende safarijegere kunne jeg for øvrig sluppet å se.. DET er cowboyer det... hehe...[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeddene som blir brukt i gjeddeburgerne kommer fra forskjellige vann på Østlandet. Til de som er skeptiske til innhold av tungmetaller så kan jeg fortelle at det brukes kun smågjedde (under 3 kg) i disse fiskekakene. Det er et firma som heter Vansjøfiskerne som selger disse gjeddeburgerne. Kakene er produsert av Berggren i Kongsvinger etter Vansjøfiskernes oppskrift. De av dere som ikke har turt å smake på gjeddeburgerne ennå, har gått glipp av noe godt! Det må vel være ålræit å finne ut at gjedda kan brukes til litt mer enn som leketøy? [ :D ] Det siste var et ørlite spark i leggen på CR-folket... [ :o ] Jeg kan vel også innse at det var et ballespark for noen...[ B) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper meg alltid en gjeddeburger samt 1kg med kaker for å ta med hjem når jeg er på Villmarksmessa. Håper så at dette blir min eneste kontakt med gjedde fram til neste års Villmarksmesse[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Gjeddeburger i seg selv smaker som fisk flest, vått gress. Men tilsetter man fløte, krydder o.l, ja da er det klart at det blir godt. Boller er bedre enn bare mel, og pizza er kun godt med fyll. Det samme med gjeddekaker eller fiskekaker generellt sett. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.