Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite ganska långt från centrum


marquz
 Share

Recommended Posts

Har hørt rykten från experterna hær på forumet att kveiterna inte kommit in på grunnan æn. Så valde att satsa lite djupare æn vanligt igår. Resultatet læt inte vænta på sig. Drøjde inte många minuter innan førsta bet på. Totalt blev det hela nio kveiter. Tyværr bara småkveite men talet e ju dær. Fick en pen stabbuer oxå.

blaakv.jpg?1276094038

Dagens førsta.

2.jpg?1276094095

Riktiga rovfiskar det hær.

3.jpg?t=1276094112

Inte helt vanligt med uer under kveitefiske?

4.jpg?1276094133

Gott resultat på et par timmars fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den översta bilden är tagen med en kamera på en annan kameraskärm. Har bättre bilder, men kameran ligger i båten. Blev en drift på ca 600-650m. Testade ovanligt djupt då de andra båtarna snacka om bara småfisk uppe på 300 famn. Hann med 7 lyckade nedsläpp, blev 3 dublér, 3 men en på och ett med en uer. Hade oxå några misslyckade nedsläpp/uppvevningar då jag gick fast i bruk. På de uppvevningarna va de oxå fisk på och en båt snacka om att de fått en "snik med blåkveite på i sitt bruk" :-) Då de snart e stopp va de kaos där ute med bruk å båtar överallt å alla ville sätta så nära "gränsen" runt 70° 50 som möjligt då de va mer å större fisk där. Så de va lätt å gå fast.

Men de va oxå detta som gav mig möjlighet å fiska några timmar, då vi fick vänta på vår tur å sätta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen fra dine teammates med rå fangster!! :P

Grattis da!

Hvis jeg forsto deg rett så fikk du disse på stang, mens dere ventet på tur til å sette line?

Vekt?

Jepp. Skipper hadde visst vært stor i øynene over at det gikk an å fiske med stang på slike dyp :rolleyes:

Tror Marcus skal få avsløre vekt på fiskene sine selv, men de største var av pen size:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaknade precis, sovit 15 timmar. Välbehövligt efter å varit vaken ca 60 timmar, med undantag av några 30-60 min powernaps... Geir du kan vara lugn, största vägde 5,1kg på land, har längden uppskriven, kommer inte ihåg va den va å orkar inte resa mig från sängen riktigt än, go träningsvärk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.