Gå til innhold
Fiskersiden

Mao med ny pers !


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Knallfine fluer Mao :bow: Den lille oransje der med treble er nok ikke så dum nei på denne elva, hvis den forblir slik fremover. Og en silhuettube på farget elv funker bra den også, laksen ser nok flua mere enn bra nok. Og også ganske så stor laks står faktisk ganske grunt også nå. Mellomlaks kan godt stå på 1 meters dybde, og mindre dybde også faktisk :D Bare strømmen er god og flua går i bra fart. Tror litt fart på flua nå er tingen ja, da det er litt høy temperatur på elva. Egentlig forhold for deg dette Mao, du har jo ikke fått navnet for ingenting :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vannstanden er nok fin den men fargen, GRØSSS

det må være 40/50 kubikk, steike varmt 25/30 grader steike sol og klar elv krystall klar.

da jakter mao på laksen med flue stanga, på hotspott x,y,å der er det laks, jeg kjenner det på meg,hahahaha :bow::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da er jeg hjemme i sivilisasjonen igjen, har nå gått som en elve sombi i 1 uke,

hadde med 2 kamerater fra fredag til søndag, så reiste de på søndag og jeg var aleine til tirsdag kveld uten tlf og bil.

elva var ikke bra da vi kom gikk ned til 30 kubikk og hvit farget, så veldig mye laks men tror de hoppet for og se etter hvor de var en i elva får de har ikke god sikt på denne fargen :pic: Jeg liker og fiske på slik elv men vil ha den klar, så det ble mest og gå og se hva flommen har gjort med elva,

på tirsdag kveld kom kona og noen venner opp over, og de hadde med seg regn så elva steg til ca 250 kubikk :thumbsup:

Flue stanga ble satt vekk og sluk tatt frem,

det ble en by tur på onsdag som seg hør og bør da kona er med slik at jeg kunne fiske på Torsdag,

Vi hadde fiske kort fra 08,00 sto klar da og starter mitt fiske, fikk øye på en stor laks og fisket meg mot den,

etter 30 min Pang der var den noen veldige ut ras så ble den taila på land vekta stoppa på 9,5 kg,

Vidar som minn fiske venn hetter tok en flott 5 kg på små elva på tirsdag kveld på mark

så tok han en ny laks på torsdag rett etter meg på 4,5 kg,

det har seg slik at fikk da rødt kort etter 1 time fiske så det ble mye tid til og gå opp og ned elva den dagen, fikk da nytt navn jeg får jeg har aldri teila så mye laks i mitt liv det sto mange folk langs elva den dagen, og nesten alle fikk laks mange på 2 til 5 kg, og alle ville ha hjelp.

Guten til Vidar fisket med mark og han er 13 år og fikk sin første laks han og en 2/3 kg ble landet så fint,Gratulerer.

Men elva sang fort og det ble ikke noe godt fiske i helga så det ble en ny bytur til konas store store Glede

så i alt så ble det en flott fiske uke på meg og gjengen

fikk besøk av Pierre-(Gamlingen) og noen venner av han de skal fiske nå Lykke til gutter.

her er noen bilder fra turen.250720100902e192d0a1305644aebc.jpg?61

Bjørn Egil koser seg litt før fiske det var ikke den beste elva og fiske i da

250720100906fc70bc5a72dd4c82b5.jpg?62

Olav baill koker litt kaffe til oss.

når man går og trasker slik langs elva ser man litt av vært.

250720100910fee26430a6c045a494.jpg?33

2507201009131f04df21566747b2bc.jpg?44

Vidar med den første på land fin fin laks var det.

25072010091993d7d97bf6d24d3da2.jpg?84

mao med sin 9,5 kg er litt for opptatt til og se på fotografen,

25072010092701e724d048434ea3a5.jpg?80

dette er Vidar sin 2 laks

250720100928b8a27e1b99044fbf95.jpg?7

Vegar sin sin første laks Gratulerer så mye.

250720100933c04172aa60ab4b7698.jpg?77

Kona mi i Gaula

250720100928e8d91b6e02c54d4185.jpg?36

slik så det ut i natt

Tusen takk til alle sammen for en flott tur,

Takk silver får en flott uke det var bra du kom ned på besøk med kaffe til meg :thumbsu: og deilige wienerbrød...(nam-nam)

så nå ser jeg frem til August men flua mi

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var da noen trivelige dager, og kjerringan slutta å sutre når finværet kom :pic:

Tror nok det hadde tæret mye på kjærligheten hvis dritværet hadde fortsatt i helga, he he. Og bra dere fikk fin elv omsider etter lita og grågrønn elv :thumbsup:

Hva er snittvekta di i år da Mao ? Joda, vi har regnet ut over 9 kilo. Slettes ikke verst, du begynner å bli en dreven laksefisker nå, he he. Og jaggu har du begynt å tenke likt med Silver, hvor du skal fiske på de forskjellige vannstander. Og hva du skal fiske med. Og vi møtes i bushen med blodskutte øyne og kjeften full av revesikkel før de andre har våknet, og legger kursen mot akkurat samme plass. Og lukter laks når det er noe på gang :lolu:

Ja jeg så det på fjeset ditt, du er jaggu blitt en sann rev !

Og det skal bli moro å hilse på litj-Sølvreven senere i sommer (Sander, sønn av Mao), for han vil ikke hete litj-Mao lenger, pussig nok :thumbsu:

Og jeg får nå håpe at han får en laks han også. Og der har jeg nok en meget alvorlig jobb å gjøre. Føler presset siger på for hver dag !

For jeg glemmer ikke at jeg fikk en Cola og en pose lakrisbåter av ham (smøring) ifjor. Og gutten glemmer ikke dette han heller :blush: Men han kan nå få traske i mine fotspor så kanskje vi kan lure Mao innimellom. For han er ikke akkurat lett å vippe av pinnen for tiden, som det ser ut som.

Var jo artig at Gamlingen stakk innom for en kaffe. Og medisin hadde han med seg denne gangen også, he he. Vi ble jo invitert til å fiske på stanga hans lenger opp i dalen i løpet av de neste 14 dagene på et godvald. Kanskje vi tar oss en tur Mao. Jeg kan jo ta med noen feitmark, he he. Blir vel kjeppjaget fra hele valdet da tenker jeg.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg også Mao for en hyggelig tur

Og gratulerer med fin Laks

Hilsen Olav-Baill

Takk Olav Baill

synd dere ikke fikk noen nå

Ja det var da noen trivelige dager, og kjerringan slutta å sutre når finværet kom

Tror nok det hadde tæret mye på kjærligheten hvis dritværet hadde fortsatt i helga, he he. Og bra dere fikk fin elv omsider etter lita og grågrønn elv

Hva er snittvekta di i år da Mao ? Joda, vi har regnet ut over 9 kilo. Slettes ikke verst, du begynner å bli en dreven laksefisker nå, he he. Og jaggu har du begynt å tenke likt med Silver, hvor du skal fiske på de forskjellige vannstander. Og hva du skal fiske med. Og vi møtes i bushen med blodskutte øyne og kjeften full av revesikkel før de andre har våknet, og legger kursen mot akkurat samme plass. Og lukter laks når det er noe på gang :lolu:

Ja jeg så det på fjeset ditt, du er jaggu blitt en sann rev !

Og det skal bli moro å hilse på litj-Sølvreven senere i sommer (Sander, sønn av Mao), for han vil ikke hete litj-Mao lenger, pussig nok :blush:

Og jeg får nå håpe at han får en laks han også. Og der har jeg nok en meget alvorlig jobb å gjøre. Føler presset siger på for hver dag !

For jeg glemmer ikke at jeg fikk en Cola og en pose lakrisbåter av ham (smøring) ifjor. Og gutten glemmer ikke dette han heller :blush: Men han kan nå få traske i mine fotspor så kanskje vi kan lure Mao innimellom. For han er ikke akkurat lett å vippe av pinnen for tiden, som det ser ut som.

Var jo artig at Gamlingen stakk innom for en kaffe. Og medisin hadde han med seg denne gangen også, he he. Vi ble jo invitert til å fiske på stanga hans lenger opp i dalen i løpet av de neste 14 dagene på et godvald. Kanskje vi tar oss en tur Mao. Jeg kan jo ta med noen feitmark, he he. Blir vel kjeppjaget fra hele valdet da tenker jeg.

Det gikk greit med kjærligheten 2 turer inn til byen og handle gjør noe med damene

Ja det ser ut som jeg tenker som deg nå.. pussig det. :D

har jo hatt en god lærer mester da :thumbsu:

snitt vekta er slett ikke dårlig den nei, dette har vært en knall sesong for min del.

Grattis med enda ein storlaks, Fred, du puster Silver i nakken no. :thumbsup: Den neste vert på flua, i august.

Takk Even, gleder meg stort til rett elv til flua ja :)

Gratulerer med nok ein storlaks, flott rapport også.

Takk Helge.

Så ut som nok en bra tur, Mao :D Grattis med fangst, og nå er ikke lenge til august....blir vel mye moro da også, skal du se

Har Gledet meg lenge til August nå.. sitte ved elva en nasalint morgen med dugg i graset og sola komme opp over sukker toppa. og laksen koser seg i sola med hopp og sprell. Det er live deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med en liten medisintår Mao, ikke glem den :thumbsup: Blir ikke noe laks uten medisin. Vi drikker Remy på flaske (ikke sjølen altså) :)

Det stemmer det, skal ikke glemme den,

TAKK Gamlingen for medisin skal ta en skål for deg og dine venner får et riktig godt fiske i disse dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med en liten medisintår Mao, ikke glem den :thumbsup: Blir ikke noe laks uten medisin. Vi drikker Remy på flaske (ikke sjølen altså) :unsure:

Det var nå pokkers så mistenkelig også :D Kan det være at noen luringer leser FS, og tror reven har hytta full av godsaker (brunt). Hadde nemlig et brekk i hytta en gang etter dette innlegget. Mulig i natt. Mulig tilfeldigheter, men man vet aldri. Joda, låsen var brutt opp, og en flaske medisin var forsvunnet. Nå var den heldigvis ikke noe god heller, noe østeuropeisk jeg fikk i sommer som jeg ikke likte :)

Så hvis noen leser dette, og er kjeltring, så vil reven heretter ikke ha alkohol av noe slag i hytta ! Så ingen brekk er nødevendig i fremtiden, ingen verdisaker å finne der. Så det så !

Remy-flaska fra Pierre tok Mao vare på, så vi berger muligens noen dager til :bbq:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk h1rik.

er så sikker at det kommer store bamser snart, og de vil ha flue (ulldotta)

:)

Nei ! Dobbel 6-er krok med normal sparsom dressing, det er iallefall god medisin nå. Men hvis elva mot formodning skulle stige, ja da er det store tuber Mao. Men ulldotter, fysj og fysj !

En tube skal gå som en torpedo Mao, og den skal IKKE flyte opp langt nede på nakken på en brekkant på brunelva. For det er der de står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ! Dobbel 6-er krok med normal sparsom dressing, det er iallefall god medisin nå. Men hvis elva mot formodning skulle stige, ja da er det store tuber Mao. Men ulldotter, fysj og fysj !

En tube skal gå som en torpedo Mao, og den skal IKKE flyte opp langt nede på nakken på en brekkant på brunelva. For det er der de står.

Men du, jeg må jo prøve ulldotta, blir jo kaldt mao....sa da må man prøve :blush:

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.