Gå til innhold
Fiskersiden

Mao med ny pers !


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Ja men det kommer mere regn. Er meldt mye regn i hele feltet idag :blush:

Og jeg tror mye av laksen i nedre deler spesielt har rømt til fjords. Og der er det suppe nå, så det tar nok en stund før den våger seg opp igjen. All den laksen som stod i nedre deler har garantert rygget rett ut i fjorden, så denne oppgangen som skulle komme de neste dagene blir nok forsinket regner jeg med.

Da får dere fiske på den store oppgangen sist uke én gang til! Jeg skal ovenfor Gaulfossen fra onsdag, satser på at de laksene som gikk gjennom Gaulfossen da den var under 150 kubikk 2 døgn denne uka ikke våger seg ned der nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja nå skulle det hvertfall være mulig å få fart på flua...

Nei dette var litt voldsomt.

Ja kanskje blir den en juni-oppgang nr 2 i år.

Håper det gikk bra med folk og fe.

Laksen tror jeg alltid klarer seg, men om noen finner fastgått laks på

land i ettertid skulle ikke overraske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe det ikke går liv med i denne megaflommen,og at revehiiet består,ellers er det vel en sterk bache/braastad/martell lukt i trondheimsfjorden i løpet av helga!

Mvh Kvinalax

Da vil kystmeite taklene mine lukte mer enn reke og saltvann :blush::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp heimkomen fra Gaula. Skremmende syn ! Campingen på valdet mitt side vest lå under vann. Biler, hytter, vogner er under vann. De kommer seg ingen plass, fanget på en "øy" (pleier å være øy som nå er under vann). Og noen på toppen på min side har klamret seg fast på det høyeste punktet. De kommer ingen vei. Tok noen bilder, kommer snart. Revehiet hadde jeg ingen tjangs å komme til, det fløt langt innpå åkeren bak platået også. Så det har nok gått rett vest det også :blush:

Tragiske greier, rett og slett trist å se alle vognene, bilene, hyttene som står udner vann. Snakket med flere som hadde kjøpt kort allerede og skulle fiske på Kregnes, B/L etc. Bare å glemme i mange dager.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp heimkomen fra Gaula. Skremmende syn ! Campingen på valdet mitt side vest lå under vann. Biler, hytter, vogner er under vann. De kommer seg ingen plass, fanget på en "øy" (pleier å være øy som nå er under vann). Og noen på toppen på min side har klamret seg fast på det høyeste punktet. De kommer ingen vei. Tok noen bilder, kommer snart. Revehiet hadde jeg ingen tjangs å komme til, det fløt langt innpå åkeren bak platået også. Så det har nok gått rett vest det også :unsure:

Tragiske greier, rett og slett trist å se alle vognene, bilene, hyttene som står udner vann. Snakket med flere som hadde kjøpt kort allerede og skulle fiske på Kregnes, B/L etc. Bare å glemme i mange dager.

nei nei nei. ikke bra :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva var på nivå med rødbua side øst Mao tidligere i morges ! Det er mye vann det. Ca. 3 meter over der det var igår. Var skitredd når jeg kjørte nedover veien, så elva inni buskene helt ved veikanten.

Ferske bilder:

1906201011129ebc45471c3a46dc9b.jpg?35

190620101126e2c837b6ac3e40968a.jpg?75

190620101139f4778cfe0493431ea8.jpg?87

1906201011524771d31f3be4480ea4.jpg?88

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI. dette er ikke sant,revehiet det er nok bløtt nå ja dette er jo katastrofe det,

hva med master plassen der er vel alt under vann nå da, båten til master da.nei dette er ikke bra

kom de ned til brua eller, går vannet bak Revehiet og mao place kanskje, kan hende at vi er reddet

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI. dette er ikke sant,revehiet det er nok bløtt nå ja dette er jo katastrofe det,

hva med master plassen der er vel alt under vann nå da, båten til master da.nei dette er ikke bra

Ja det er katastrofe, håper jeg finner igjen konjakken min inne i skauen i morra :blush:

Og musa (kameraten) inni veggen, hva har skjedd med den ? Snufs, snufs.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skulle det hvertfall være mulig å få fart på flua...

Nei dette var litt voldsomt.

Ja kanskje blir den en juni-oppgang nr 2 i år.

Håper det gikk bra med folk og fe.

Laksen tror jeg alltid klarer seg, men om noen finner fastgått laks på

land i ettertid skulle ikke overraske meg.

Tja, den smolten som ikke har somlet seg ut til nå, får ihvertfall et spark i baken :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI. dette er ikke sant,revehiet det er nok bløtt nå ja dette er jo katastrofe det,

hva med master plassen der er vel alt under vann nå da, båten til master da.nei dette er ikke bra

kom de ned til brua eller, går vannet bak Revehiet og mao place kanskje, kan hende at vi er reddet

Umulig å komme nedover med vadebukse Mao. Elva går jo langt opp på veien nedover, og elva går i åkeren innpå jordene bak platået. Skal ta en tur i morra hvis elva kommer ned på under 800 kubikk.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at flommen er et resultat av misunnelige danskers vrede. Hvert år kommer de til gaula. Full av selvtillit og billig alkohol fra danskebåten. I lett brisen tilstand har de gørrblanket som bare det og som dere sikkert vet, har de sett silver dra laks på laks. På forvokst ørretagn... Man blir fortere misunnelig når man er beruset vet dere. Etter å ha drukket litt mere begynner teoriene å bli spinnville. Det er konjakken hans som gjør det. Ved hjelp av supersoniske vuvuzelaer kjøpt på ebay fra en zuluheksedoktor ved navn ngungend grenahg kommer de i kontakt med musa i veggen (ikke vet jeg hvordan) og musa forteller dem alt de trenger å vite. Eneste måte å stoppe han er vann. MASSE vann. De tyr til pyromaniske metoder ved å brutalt brenne en griseunge som offer for værgudene. Men det er ikke nok. Det blir mye vann. Men ikke nok. Denne gangen danset de en regndans så brutal. At de som så det mistet øynene. Ved hjelp av den hypersoniske vuvuzelaen fikk de med seg hele sør afrika til å danse den samme dansen. Dette resulterte i et regnværsom ikke bare dekket gaulas nedslagsfelt,men også ødela starten av skoleferien for skolegjengere over hele trøndelag.

tiløfeldig? not

:blush:

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at flommen er et resultat av misunnelige danskers vrede. Hvert år kommer de til gaula. Full av selvtillit og billig alkohol fra danskebåten. I lett brisen tilstand har de gørrblanket som bare det og som dere sikkert vet, har de sett silver dra laks på laks. På forvokst ørretagn... Man blir fortere misunnelig når man er beruset vet dere. Etter å ha drukket litt mere begynner teoriene å bli spinnville. Det er konjakken hans som gjør det. Ved hjelp av supersoniske vuvuzelaer kjøpt på ebay fra en zuluheksedoktor ved navn ngungend grenahg kommer de i kontakt med musa i veggen (ikke vet jeg hvordan) og musa forteller dem alt de trenger å vite. Eneste måte å stoppe han er vann. MASSE vann. De tyr til pyromaniske metoder ved å brutalt brenne en griseunge som offer for værgudene. Men det er ikke nok. Det blir mye vann. Men ikke nok. Denne gangen danset de en regndans så brutal. At de som så det mistet øynene. Ved hjelp av den hypersoniske vuvuzelaen fikk de med seg hele sør afrika til å danse den samme dansen. Dette resulterte i et regnværsom ikke bare dekket gaulas nedslagsfelt,men også ødela starten av skoleferien for skolegjengere over hele trøndelag.

tiløfeldig? not

:rolleyes:

veg

Den beste konspirasjonsteorien jeg har sett! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, talentfull du Veg. Nå er det slettes ikke bare jeg som får fisk oppi elva da, langt ifra :rolleyes:

Så ingen grunn til misunnelse på en smågal rev.

Men kanskje man skal roe ned litt nå, pleie kona og la henne tro at jeg heller vil være hjemme sammen med henne noen dager (sier selvsagt ikke noe om umulige fiskeforhold oppi elva).

Man kan smi nå mens jernet er varmt :D Og så får man jo sett litt fotball da, Danmark ikveld. Og prinsessebrudlaup. Har gledet meg vannvittig til det i hele sommer :thumbsup: NOT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYYYYYYYYYYYYKT!!! Er litt glad nå at jeg fikk overtalt Atle om at vi ICKE dro oppover! OMG

Hadde jeg visst dette så hadde jeg kjørt på med århundrets løgn :rolleyes:

Hadde vært kult å sett deg på vestsiden med fluestanga idag, fiske på flyplasstripa (står sikkert fesk oppå der nå) !

-"Jaha, Remy, bli det nokka fesk" ?

-"Å jada, 2 griller, et campingbord, ett par grantrær, og ett par campingvogner som sleit av ett par synkeliner" :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst dette så hadde jeg kjørt på med århundrets løgn :rolleyes:

Hadde vært kult å sett deg på vestsiden med fluestanga idag, fiske på flyplasstripa (står sikkert fesk oppå der nå) !

-"Jaha, Remy, bli det nokka fesk" ?

-"Å jada, 2 griller, et campingbord, ett par grantrær, og ett par campingvogner som sleit av ett par synkeliner" :thumbsup:

Ja, syke sat**! Gleder meg til en ny gaula :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert. den tok så nær land at jeg hadde begynt og sveive inn så den røska stanga ut av nevene minne, :D det ble vill kaving etter stanga. redda den før den traff elva :rolleyes:

Dette skulle vært filmet :)

Tenker adrenalinet løp løpsk i kroppen ja :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :D' date='19 juni 2010 - 12:54' timestamp='1276944850' post='601277]

Dette skulle vært filmet :)

Tenker adrenalinet løp løpsk i kroppen ja :rolleyes:

jeg kan tenke meg at det komisk å se på. og pompa gikk i 100 en stund da ja :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksefiskere er noen snåle dyr :D Kan ikke annet enn å flire. Herregud hvor teit vi er.

Ikke første gangen elva stiger, og klissblaute fiskere med vadebukse står ute i elva og skal berge hus og eiendom :thumbsup: Og fremdeles har laksefiskeren trua, finnes ikke mere positive mennesker.

Møtte 2 karer idag, som måtte parkere vogna si ved E-6. De hadde tenkt seg til toppen av valdet og fiske der :)

Å jada, vet dere hva de spurte om ?

-"Den bli vel kanskje bra til kvelds". Eller i morra tidlig ?

Skulle vært sendt rett til psykiatrisk hele gjengen !

Ja, no vert det sikkert endringer og forflyttinger av elvemassen, noko som gir nye muligheter og som kanskje endrer fiskemønsteret på mange strekk. :rolleyes:

Tenkte på det samme når jeg så på toppen sammen med Torben og John. Er apeberget historie ?

Ble jo store forandringer der etter høstflommen i 1995 som var litt mindre. Var ikke til å kjenne seg igjen der oppe. Da Smutthullet på andre siden ble dannet. Hørte det buldret og smalt i elva idag. Det var steiner og grus i bevegelse ute i de frådende vannmassene. Mange kubikk fra Løberg etc. som flytter på seg nedover nåja ! Det verste som kan skje nå er at det blir mudderbunn, leire og dritt på bunnen, slik det ble etter 1995. Bunnen har jo reparert seg gradvis etter denne flommen med årene, men det gikk seint.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.