Gå til innhold
Fiskersiden

14 timer gjedde fiske uten resultat . Tips?


Shifty
 Share

Recommended Posts

God middag folkens!

Jeg driver og fikser Gjedde ved Semsvannet i asker. Jeg er ganske fersk har bare fisket 4 dager.. men dog 14 timer på 4 dager..

Jeg har prøvd med mais i vannet, spinnere med blankt metall, spinnere med mørkere farger, død mork( krok i over og under bittet), store og små lyse og mørke wooblere,fluer med dupp (sånn rød og hvit ball som flyter)

jeg har også hevet langt ut, inne langs vannliljene og "sjøgresset", ned der vannet begynner og bli dypt, langs bunnen og oppe i overflaten!

vi har fisket fra klokken 8 og utover til 12 om kvelden

jeg sveiver inn i en moderat fart med mangen pauser, napper litt i stangen av og til..., gøttet mitt er grønt og brun og skifter farge i vannet slik at den ikke syntes i det hele tatt

alt jeg har og vise til etter 4 dagen med time etter time med kast var den lille morken jeg fikk.

Så da spør jeg; Er dette virkelig normalt? greier ikke slutte og fiske gjedde før jeg har en på minst 5 kilo

er det noe jeg gjør riv ruskene gale, og er det i det hele tatt gjedder i semsvannet i år totusenogti?

skal campe der i helgen og fiske av og på i 24 timer, vist jeg ikke får gjedde da, tror jeg jeg begynner og fiske med dynamitt i "sjøgresset"

Hilsen Fortvilet totalt nybegynner med stangen

Jeg greide foresten og miste 5 sluker på en dag, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gjedde i Semsvannet, men det er langt mellom de store. Mye smått! Skal du gå etter litt større fisk, prøv med bunnmeite på litt dypere vann. Agn med mort du fisker i Semsvannet (går utfra at mork = mort?) Smågjedder får du i nærheten av vannplanter, siv osv. Litt større skjesluker, store spinnere (type abu reflex 12 og 18g o.l.) og wobblere. Eller du kan duppmeite med agnfisk. Stå på videre så får du nok noen gjedder snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå etter litt større fisk, prøv med bunnmeite på litt dypere vann. Agn med mort du fisker i Semsvannet (går utfra at mork = mort?)

Ja mente mort =) Hvordan går du frem med duppmeite?

hiver vel ca 10-15 meter er det langt nok ut til de store?

takk for hjelpen forresten

skal ned og prøve litt loff på kroken og skaffe meg mort, og fiske gjedder i bondivann i kveld?

når er det best og fiske gjedde? om kvelden?

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet 20 mark i regnværet, alt er klart til camping ved sems vannet =D vist det ikke blir gjedde nå så veit ikke jeg.

Fungerer mark på enkel krok til og fiske mort med? går det av og fiske gjedde ved og feste en krok i kjæften på morten og så bare sveive inn? har ikke noe utstyr til og lage rigg til duppmeite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer mark på enkel krok til og fiske mort med?

svar:det funker bra,skulle du få en abbor på kroken spiller det ingen rolle ,gjedda spiser begge deler

går det an og fiske gjedde ved og feste en krok i kjæften på morten og så bare sveive inn?

svar: det går an,men det er mye bedre hvis du lar den ligge slik at gjedda finner den selv :) (husk fortom)

har ikke noe utstyr til og lage rigg til duppmeite

Svar: du behøver kun en dupp,fest kroken i ryggen på morten og la den henge under duppen

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Gjeddecampen over, det endte med fangst. Fikk en abbor på meitemark og dupp, festet den så slik Don don sa, og etter ca 15 min beit det en Gjedde på. kastet rett fremfor vann liljene. Den var på 2,6 kilo. Det var jaggu ikke lett og få ut kroken på gjedden, den satt bak drøvellen. Store tennen på styggedomen =)

Hvordan laster man opp bilder på Fiske siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photobucket er mere stabilt enn fiskevatn.no, syns det er nede hele tiden jeg.

Arrester meg om jeg tar feil...

Her kan du registrere deg.

http://www.satisfaction.com/photobucket-login/

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder fra turen. Er ikke sikker på om de skal ligge i denne posten, men jeg prøver =)

Her er campen, utrolig fin naturopplevelse ved Semsvannet

105805_s.jpg

Litt kaffe for og våkne er viktig

105808_s.jpg

Brukte mark og dupp og ente opp med denne Abboren

105806_s.jpg

Litt lenger borte fikk jeg denne Gjedden, utrolig artig og få sin første gjedde

105807_s.jpg

Stolt Bergenser

105804_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt Gjedde det der, regner med den fikk gå tilbake i vannet eller grillet du den ?

Gjedde har jeg smakt å spist flere ganger, men ingen har enda overbevist meg om at Gjedde er godt.

Har kansje noe med kokkene å gjøre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja,gratulerer med første gjedda :D De er litt "grimme" , men du blir utrolig glad i dem etterhvert.Den størrelsen der er perfekt matgjedde.Skjær fisken i skiver og mariner disse i matolje,sitron og grov pepper.Steikes i panne :) Gjedde over 5kg bør settes tilbake i vannet levende av flere grunner.Lykke til videre!

Endret av don don
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk ut igjen i vannet. Det var såvidt det gikk siden jeg brukte lang tid og få ut kroken, måtte gi han et lite slag i hode så han ble halv svimmel og ikke beit meg. la han i vannet og holdt han riktig vei. trodde han var død siden han ikke reagerte. men etter 10 min med pleie greide jeg og få liv i an igjen.

Tenkte det at vist jeg slapp den uti igjen, får jeg den kasnkje når den er blitt 16,7 kilo =D Så nå skal jeg bare vente til han spiser seg stor og feit.

Er det vanlig størrelse på gjedde, eller er det en stor gjedde?

Er det noen andre steder i oslo eller omegn det det er lettere, eller større Gjedder og få tak i?

Se der ja,gratulerer med første gjedda :D De er litt "grimme" , men du blir utrolig glad i dem etterhvert.Den størrelsen der er perfekt matgjedde.Skjær fisken i skiver og mariner disse i matolje,sitron og grov pepper.Steikes i panne :) Gjedde over 5kg bør settes tilbake i vannet levende av flere grunner.Lykke til videre!

Har du smakt gjedde kaker? er det noe krutt i de i såfall?

[quote name=Mr Big fish :D' date='01 august 2010 - 10:25' timestamp='1280658319' post='608492]

Søt Gjedde det der, regner med den fikk gå tilbake i vannet eller grillet du den ?

Gjedde har jeg smakt å spist flere ganger, men ingen har enda overbevist meg om at Gjedde er godt.

Har kansje noe med kokkene å gjøre da.

Sikkert ikke noe med kokkene og gjøre, trenger bare med krydder =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jo rett, krydder er godt men ikke Gjedde :D

Masse Gjedde på Åungen, plenty i den zize`n der å noen større å selvfølgelig mange små.

Noen år siden jeg har fisket der men en aboslutt grei plass å "øve" seg på.

Grei Abbor er det der også.

Ble såppas lommekjent i det vannet når vi fisket mye der at vi visste hvor gjeddene sto, kjørte å gikk runden å plukket Gjedder hele tiden :)

Mye siv å grums i vannet der, mulig det er grunnen til at kjøttet smakte DR#TT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='01 august 2010 - 11:04' timestamp='1280660696' post='608498]

Da har jeg jo rett, krydder er godt men ikke Gjedde :D

Masse Gjedde på Åungen, plenty i den zize`n der å noen større å selvfølgelig mange små.

Noen år siden jeg har fisket der men en aboslutt grei plass å "øve" seg på.

Grei Abbor er det der også.

Ble såppas lommekjent i det vannet når vi fisket mye der at vi visste hvor gjeddene sto, kjørte å gikk runden å plukket Gjedder hele tiden :)

Mye siv å grums i vannet der, mulig det er grunnen til at kjøttet smakte DR#TT.

Må man ha fiskekort i årungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no vits å dra helt til årungen for å fiske gjedde hvis du bor i Asker området. Det er plenty med gjedde i alle vann i Asker og omegn. Semsvannet, Bondivann og alle dikemarksvanna f.eks har masse gjedde, i tillegg til abbor, mort, sørv, suter og flere andre slag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no vits å dra helt til årungen for å fiske gjedde hvis du bor i Asker området. Det er plenty med gjedde i alle vann i Asker og omegn. Semsvannet, Bondivann og alle dikemarksvanna f.eks har masse gjedde, i tillegg til abbor, mort, sørv, suter og flere andre slag!

Jeg bor rett ved Bondivann, men har ikke sett noe serlig med liv der nede. Tror du det er gjedder på 5+ kilo der? fisker der med flyte broen og borte med bade plassen. Har du hatt noen gjedder der eller hørt om noen som har fått noe fin fangs der?

Stikker ned og prøver lykken i kveld

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no vits å dra helt til årungen for å fiske gjedde hvis du bor i Asker området. Det er plenty med gjedde i alle vann i Asker og omegn. Semsvannet, Bondivann og alle dikemarksvanna f.eks har masse gjedde, i tillegg til abbor, mort, sørv, suter og flere andre slag!

Nevnte Årungen som et alternativ siden han spurte etter plasser rundt Oslo.

En å annen STOR Gjedde er det der men da lønner det seg å komme seg utpå vannet sier folka som jeg har snakket med som bor der.

Har selv sett flere store døde gjedder som er kakket å slengt fra seg på land der, da snakker jeg Gjedder på LANGT over 5 kilo.

Men som sakt, lenge siden jeg har fisket aktift i det vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å se bilder fra semsvannet. Bodde i Asker for 4-5 år siden og har ikke vært ved semsvannet etter det. Fiska bare abbor der men fikk nå en og annen gjeddeslenger også. Vi fikk aldri noe stort, men for noen år tilbake dreiv vi litt sammen med gutta som driver oppdrettsannlegget i vika ved skaugum der. De hadde tatt en rimelig stor gjedde på prøvefiske en gang. Husker ikke hvor stor den var, men vil tippe ett sted mellom 8 og 12 kilo. Fattern fikk også en gjedde på 7-8 kilo i Bondivann en gang, men det er nok langt mellom de. Ellers har jeg hørt at det tas litt gjedde i Ulvevatn eller hva det nå heter oppe ved Dikemark. Ett av de vanna som ligger nesten inntil motorveien midt mellom avkjøringa til Asker og Liertoppen. Var vel snakk om litt størrelse også men det er jo noen år siden sist jeg hørte noe derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.