Gå til innhold
Fiskersiden

Filmsnutt fra kveitefisket vårt 2010


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Spennende! Så den var overlegen i forhold til alle andre fargene dere prøvde? Hadde vært artig å få testet skikkelig om fargevirkelig har så mye å si. Kan jo tru at bevegelsen er hovedfaktoren, mens farge kan bistå med og trikke kveite vist hu er vanskelig. Tror absolutt av deres resultat og av generel tankegang at disse glow jiggene muligens trigger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Så den var overlegen i forhold til alle andre fargene dere prøvde? Hadde vært artig å få testet skikkelig om fargevirkelig har så mye å si. Kan jo tru at bevegelsen er hovedfaktoren, mens farge kan bistå med og trikke kveite vist hu er vanskelig. Tror absolutt av deres resultat og av generel tankegang at disse glow jiggene muligens trigger bedre.

Jeg vet ikke om du skal legge så mye i det. Både den blå og den brun/svarte leverte fisk også, men Det løsna ganske fort på den selvlysende, og ganske kjapt fiska alle mann med den. Da er det ikke unaturlig at det er den som leverer fisk :thumbsup: Som Piscator nevnte i en annen tråd nå nettopp, det blir en selvoppfyllende profeti. Det man fisker mest med er det man får mest fisk på. Forøvrig skal det sies at jeg fisket endel med Cutbait herring også, og det leverte fåkkåll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, tror det er umulig å finne det perfekte. Har fisket mest med hvit/blått og sei på baitheaden med sei, så derfor har jeg mest tru på de fargene, men igjen, sku tro at med skikkelige lys i disse selvlysendejiggene av kvalitet er de lettere og oppdage og kan være mer nyskjærrighetsvekkende for fisk=) Ellers skal jeg si meg enig i cutbaiten, har fisket desidert mest med den(red fish) i år..og jeg har 2 napp som jeg kan garantere at var kveite. Kan jo selfølgelig være tilfeldigheter med jeg er ikke kjøpt! Vet at det kommer noen nye farger snart så de kan jo bli spennede!For min del er det absolutt stormjigg og jighead med shad som regjerer på min trone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Antar at bagrunnsmusikken ikke var tilfeldig mtp hvilken farge dere tok de fleste kveitene på?

I neste filmsnutt vil vi høre alt RR faktisk sa!

Tja, vet ikke om en slik film passer like godt til sarte sjeler / ører :shiftyninja:

Ellers så har Vivtec spydet blitt brukt på fisk på 200kg der oppe, så de funker nok ganske greit. Men IKKE hvis man setter den i hode, som noen har prøvd å gjøre på monstre av fisk.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul video av kule fisker! Kjenner at det blir helt greit med en tur nordover til neste år også. Eller flere. Kveita er helt klart en av de tøffeste fiskene i norske farvann. Når det gjelder farger kan jeg nevne at vi på turen i barteland fisket fire mann samtidig med fire forskjellige farger, og samtlige fikk eller mistet kveite i løpet av kort tid. Tro er nok et viktig element her, og jeg snakker ikke om tro i form av sammenknepte knoker eller ræva i været. Husker jeg mistet siste halen i en godfarge som hadde gitt etpar fisk samt flere kontakter, og mistet faktisk litt gnisten etter det.

Om Robert blir tvunget til å fjerne musikken blir kanskje videoen enda mer underholdende i mine øyne, og ører. Språkmessig er vi nok ikke langt fra hverandre, omtrent som to skinker på hver sin side av samme kaviarkryss.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fan gutter dette er noe av det råeste jeg har sett i hele mitt liv..............!!!!!!!!!!!!!!!

Sitter med stå pels og frysninger nedover ryggen, hadde ingen planer om tur på havet i dag men etter å ha sett dette er gummi dyrene hentet frem, båt gjort klar og motivasjon så høy som den aldri har vert med over 20 grader og blå himmel i salten... ;)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.