Gå til innhold
Fiskersiden

Filmsnutt fra kveitefisket vårt 2010


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Den største fisken hadde vi mistet uten bruk av spydet. Ellers så ble all fisken som ble spydet mat. Hvis vi hadde vært såpass redde for fiskens ve og vel, hadde vi vel heller latt vær og fisket.

Og jepp, har allerede fått mail fra Youtube om sony sine rettigheter gitt..... :D

Men har ikke skjedd noe ennå. Er blokkert for tyske seere fikk jeg beskjed om pga dette. Men alle andre legger til musikk på videoene sine. Så lenge jeg ikke tjener penger på dette, er det vel bare som reklame for Sony å regne... :lol:

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke slik jeg mener det Fiskekongen, beklager vist jeg utdypet meg dårlig. Hva jeg mener er at jeg finner det unødvendig og bruke spyd på mindre fisk, for det trengs rett og slett ikke, men jeg skal være ærlig at det var litt trangsynt sagt. Jeg tenker selfølgelig slik som jeg gjør, og bruke en kraftig stang med "vinsj" på hvor man dessverre ikke har store fighten i mindrefisker. Er den kroket dårlig og det er muligheter for at den kan slippe skjønner jeg spydet. Ser at dere gjør noe som tydeligvis er på god vei inn i miljøet og bruke lett utstyr etter kveita, da må man jo tenke litt anderledels etter størrelsen på fisken så har forståelse for spydinga når jeg tenker det lengre. Ser kanon artig ut med lett utstyr og det skal prøves! Ja den største som var vel over 40kg vist jeg husker rett? der skjønner jeg godt at spyd ble brukt. Håper jeg fikk fram det jeg mener på en bedre måte nå, uten og sku måtte bli kjeppjaget av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang spyd ble brukt, og vi måtte prøve oss litt frem på de første. Ikke så hokus pokus å benytte spyd, men to av gutta klarte nemlig det, og hadde dette vært på de virkelig store hadde vi mistet fisken. Du hører også på det ene klippet at spydet gikk rett i multien min. 2 andre ganger mista de tuppen, og en tredje gang glemte personen å slippe tauet. Greit å ha prøvd seg på en 20 kilos, før den på 100 skal spydes også. Men ser da også poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om man klarer og spyde en 100+, har tenkt tanket, de kan bli bra feite! Så værtfall på det vivtek spydet. Enden som skal inn i fisken er ikke så langt på den, så tror hjemmelaget er tingen på de. Fort gjort at fisken kommer inn på skrå, da blir det mye å gå igjennom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :P Her var det mye kveitaction på ett brett. Stilige actionscener fra et kjært område og topp redigering. For en gangs skyld gruer jeg meg ikke til laksesesongen er over. For da starter årets kveiteseson for alvor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha!! Jeg gliser like mye hver gang jeg ser dette Robert! Helt rått! Må få til noe lignende med filmen fra vår båt, for dette var jo egentlig bare halvparten :thumbsup:

Gleder meg til kveitefilmkveld med øl og dritpreik utpå senhøsten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.