Gå til innhold
Fiskersiden

Tur på sjøen 11.08.10


Pero
 Share

Recommended Posts

Vinden viste seg å løye bra og vi bestmte oss derfor for å ta en liten tur ut og teste dypet på en kort ettermiddagsøkt. Det var noen spotter jeg ville teste ut litt, som viste seg å gi oss litt av den actionen vi håpte på.

På første nedslippet, ca 200 m, dro jeg på en pen fisk som kun ville være med opp en 70-80 m før den slapp. Deretter landet jeg ei pen brosme på ca 5 kg. Etter dette ble det stort sett stilt for meg....

Steinar startet dagen med denne:

120820100433039a77e550da4a3b99.jpg

dro vekta til ca 8 kg.

1208201004348bca4325a63c4d2a99.jpg

Deretter kom denne opp; gjettet til ca 6 kg, vekta konket ut.....

120820100440c37659eb7e324cf897.jpg

Oppsettet var som vanlig et flygende øyne på 500 gram, påmontert en fortom på ca 70 cm ikledd div selvlysende slanger etc fra Lopez.

Dagens siste fisk, estimert til oppunder 10 kg:

12082010044745d0ffc06c434acf96.jpg

Rimelig fornøyd med denne da den overgikk forrige ganske så bra:

1208201004494cb3440f4ddc49c098.jpg

Alt i alt en fin ettermiddagsøkt på havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Per ! Alltid synd å miste fisk på vei opp, især om den allerede er sprengt og bare flyter videre med strømmen. Skal sende deg ett opplegg som jeg har mekket med tanke på å unngå at slik skjer og om du fisker med storefileer. Virker som bare det , er enkelt å få til og mister ikke fisk etter at de er kroket. Man mister også betraktelig færre fisk med fileer en med "flapps" noe ungene mine fikk erfart når vi fisket etter de store.

Vi har hatt fantastisk storbrosmefiske i disse dager. I går og med tanke på fine forhold var jeg nødt til å prøve meg på nye plasser. Blåkjeften sto i kø for å se lyset: Aldri fått så mange under samme tur! ( Sluttet å telle når jeg var oppi 30 tallet)

Har du vurdert å prøve etter blåkjeft ? Jeg kan peke ut lovende plasser til testfiske i dit område og basert på min erfaring ved Arendal, om du så ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt toppers, alltid gøy å teste noe nytt og tips om spotter å teste er alltid velkomment:) Har rigget klart for neste tur, og da skal blåkjeften også testes:)

Må ned å skaffe meg vekt etc etterpå,ellers får det holde med lengder :)Blir det bra vindforhold i morgen stikker jeg tidlig til havs.

Har laksefiske fra 1800 på kvelden med bra vannføring, så kan jo bli en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt toppers, alltid gøy å teste noe nytt og tips om spotter å teste er alltid velkomment:) Har rigget klart for neste tur, og da skal blåkjeften også testes:)

Må ned å skaffe meg vekt etc etterpå,ellers får det holde med lengder :)Blir det bra vindforhold i morgen stikker jeg tidlig til havs.

Har laksefiske fra 1800 på kvelden med bra vannføring, så kan jo bli en fin dag :)

Send PM med området. Gå inn på mareano.no og ta prnt scrm av området. Send deretter bildet til meg. Du må bare love meg å ikke ta større BK en meg:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Kommer det rapport fra kanonfisket, Martin?)

Blir etter hvert lei av å skrive om BK . Det skjedde ikke noe annet spesielt en en vellykket plasstreff, på rett tid , rett bevegelse og rett agnvalg. Alle går tilbake hjem der de hører til da jeg selv beholder noen( 15-20) til mat i året. Når kvota er nådd syns jeg at resten har mer verdi for meg og andre ved å sette disse ut igjen. De store på 40-45 cm viser seg å bli ganske gamle ( opptil 40-50 år)

Skulle gjerne fått tips om hva jeg kunne gjøre for å sette på merke i fisken. Rett og slett for å registrere evt. gjenfangst. Noen som har tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.