Gå til innhold
Fiskersiden

mine turer august --> desember 2010.


Jon-Eirik Brobak
 Share

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult :)

Skal sansynligvis til Gullfaks neste uke, de burde være i området der og da :)

skal ikke se vekk ifra det, er en vannvittig kjekk fisk å få! og gleder meg skikkelig til å smake på den, er så nydelig fast kjøtt i, aldri sett på maken tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke se vekk ifra det, er en vannvittig kjekk fisk å få! og gleder meg skikkelig til å smake på den, er så nydelig fast kjøtt i, aldri sett på maken tror jeg..

På Gulfaks B er iallefall god plass å få store langer. Tips, det er en fordel å bli kjent hvor er krokene og slukene der ( et lite skap bak linene). Derimot på Statfjord B og c har jeg fått store sei:)

Skjønte ikke en ting..er det bare 15 meter til overflaten på Snorre? På GF og SF far du mer å svive B)

Endret av Julian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Gulfaks B er iallefall god plass å få store langer. Tips, det er en fordel å bli kjent hvor er krokene og slukene der ( et lite skap bak linene). Derimot på Statfjord B og c har jeg fått store sei:)

Skjønte ikke en ting..er det bare 15 meter til overflaten på Snorre? På GF og SF far du mer å svive B)

på snorre er det nok mer enn 15 meter, men jeg fiska fra safe scandinavia, er ett flytende hotell som ligger inntil snorre nå, og der er fiskeutstyret under riggen nesten, så er veldig "nærme" vann :P

tror ikke jeg hadde fått de opp på snorre plattformen, men der har de håv og så du kan senke ned i vannet.

var forøvrig ute og fisket i 2 timer i dag og, ingen fisk. men fikk besøk av to jenter som holdt meg me selskap, og plutselig kom det en hval rett under oss, ***** så de skreik!! livredde!! sykt facinerende dyr, var vel 15-20 meter unna oss, så den rett under beina på oss gjennom gratingen, kjempe opplevelse!

Hun ene fra cateringen var hun som hadde kamera som ble brukt til poseringsbildene, hun lovet at hun skulle sende dem før hun reiste. så endelig noen som holder ordet sitt! (bank i bordet)

så jeg må be dere som venter på bildene om litt tålmodighet (ingen som er så spennte på bildene som meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide du eller målte du den? 10 kilo er omtrent mer enn maxstørrelse for havbrasme. Kanskje du fikk ny rekord?

3 stk veide kanskje rundt 10 tilsammen, men skal ikke si for mye her nå. trodde muligens det var ny norgesrekord, men det er ikke lovlig fangst metode :( rekorden er bare 1.98 kilo..

Flott rapport. :) Grattis med havbrasme som er noko av det beste eg har smakt. Gleder meg til bildene.

A, B eller C ? Sjølv skal eg til GFC på tirsdag.

Jeg er på snorre A :)

Sitte på SFB nå,lite med stor sei her nå.

var ute i 2 timer igjen i går, fikk ingenting :( ikke små sei engang..

men en diger hval kom opp rett under oss, ganske stilig!

skal anatgeligvis laste der. Er vel nærmest B det hvis jeg ikke husker helt feil. vi ankommer vel den 23 morgen tenker jeg, skal innom mongstad først.

reiser den 23 jeg, på kvelden..

kommer du inn med supply båt? prøv å si ifra så skal jeg komme ut og vinke til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende å få tre på en gang! De er jo ikke så vanlig i norske farvann. Spreller de mye?

de er blitt ganske vanlige her ute nå, hele kjøleboksen her ute er full av dem.. men om det er vanlig å flere på en gang vet jeg ikke.. det var ganske livlige fisker jah, hadde vært sykt kjekkt å få på stang tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyelaster, men ble omgjort i dag, så blir ikke noen mulighet der denne turen. Blir mere gyltefiske på Mongstad i stedet :thumbsup:

er kjekt det og :P mye bra fiske på mongsdtad, var der i ett halvt år for 2 år sia..

Var ute og fisket i går og, kom ut til snellene og der var det folksomt gitt! 4 mann som sto i kø, *****!

gikk inn og hentet meg en pepsi max, satt meg ned og holdt de med selskap, var ganske koselig egentlig, endelig noen å snakke fiske med :P

Han ene ble plutselig veldig stille, sto og kikket rart på sjøen. hmmm, er det fisk?! YES, FISH ON! nå ble det balluba! og den lange veien opp mot riggen var i gang, 100-150 meter på ett tungt juksahjul, tungt!

Alle sto spennt og så over kanten, hva var det for noe han har fått!

Etter ca 4-5 minutt så viste de seg i overflaten, intet mindre enn 3 hav brasmer, igjen! sweet!

Denne gangen fikk vi alle over kanten!

2 "små" og en ganske så heftig brasme, nydelig fisk!

Viste han hvordan han skulle filletere dem, og så var snella ledig! min tur :coldb:

Sto og pilket i alle dybder, men ingenting, 2 kvelden på rad uten fisk for min del, men er deilig avbrekk fra å sitte inne på ett kontor i 12 timer hver dag, er nydelig vær her ute om dagene så det gjør meg ingenting.

Venter fremdeles på bildene, begynner å tro at hun har glemt meg ut :)

Har frøset ned fisken, og skal hjem på mandag, kan ta bilde når jeg kommer hjem, det er jo ikke helt det samme, men bedre enn ingenting!

bilder skal dere få uansett! det lover jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott raport og fint bilde det er jo noen flotte fisker disse brasmene.Global oppvarming drar nok med seg flere fiskeslag fra varmere strøk nordover til oss her på berget med årne som kommer.Har selv fått St.Peters fisk her i Langenuen(hordaland)

Hei, Steinar, det vart jo tatt ein på isfiske i Sundfør for tre år sidan, kanskje kan du vera heldig og få eit eksemplar der i haust. Sundfør er ein spennande fjord, enden på Ålfjorden og vender sørover. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bilde, sykt kule fisker, er det mulig å få en gjesteplass der ute :blush:

De fikk jeg lyst å kroke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :blush:' date='20 august 2010 - 20:37' timestamp='1282333029' post='611972]

Endelig bilde, sykt kule fisker, er det mulig å få en gjesteplass der ute :D

De fikk jeg lyst å kroke.

hehe, du får spandere på deg ett offshore sertifkat og komme deg ut :unsure:

har masse fisk nå, hvis vi skal fiske en dag på Bokn så vi snakkte om så kan jeg jo ta med en filèt til deg så får du i det minste smake på fangsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du får spandere på deg ett offshore sertifkat og komme deg ut :D

har masse fisk nå, hvis vi skal fiske en dag på Bokn så vi snakkte om så kan jeg jo ta med en filèt til deg så får du i det minste smake på fangsten.

Deal :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.