Gå til innhold
Fiskersiden

Hidra,siragrunnen,lista


Netland
 Share

Recommended Posts

Har hatt noen få kystmeiteturer i Jøssingfjord, Berrefjord og Fedafjorden uten så altfor mye å melde hjem om, men aldri fiska fra båt i området.

Dog bør jo båtfiske i området være spennende både for mataukfiskeren og artsjegeren, og en vakker dag skal jeg alltids få prøvd dypet ytterst i Feda/Stolsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

e d nåen her på forume som fiske i detta område?? Nåen flekkefjæringa? :)

Fiska her for en del år tilbake, når Flekkefjord Havfiskeklubb var i aktivitet. Til dels svært fiskerike plasser. Skal antageligvis ut en tur på lørdag og prøve i dette området sammen med en kompis. Kan jo legge ut en liten rapport dersom det blir noe særlig å rapportere... :-)

(Er forresten Flekkefjæring, ja.)

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska her for en del år tilbake, når Flekkefjord Havfiskeklubb var i aktivitet. Til dels svært fiskerike plasser. Skal antageligvis ut en tur på lørdag og prøve i dette området sammen med en kompis. Kan jo legge ut en liten rapport dersom det blir noe særlig å rapportere... :-)

(Er forresten Flekkefjæring, ja.)

Stian

Ja men det var godt å høra at det er noen som fisker her :) har inntrykk av at det bare er tyske turister å se når jeg er ute.

Hvis du skal ut i helga så burde du gå på siragrunnen hvis det er vær til det! var der i helga og fikk to langer på ca 5kg og en på 3kg. hadde på en myyye større en men den glapp akkurat når den kom til syne! :)

fisken sitter grunnnere nå så ront 40-50 meter er bra, jeg fisket med makrell som agn.. lykke til! :) gi rapport! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende område dette her. Hvilke arter pleier du å få?

Det jeg får på siragrunnen er langer,lyr og torsk. stor å fin størrelse på dem! i sommer fikk jeg den ene kvelden 6 lyr på ca 4kilo alle sammen. fikk også lysing på sensommeren når det var mye makrell. ellers virker det som langa bare blir større og større utover høsten så det skal bli morro framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dags for å ta turen ut på gamle trakter i Flekkefjordsområdet.

Det var en flott høstmorgen, og ganske stille på sjøen.

Bilde1.jpg

Skipper og kjentmann Øystein Dyrøy klar til strid.

Bilde4.jpg

Vi startet dagen med å dra inn i bunnen av fjorden og prøve oss litt på havabboren med fluestengene, men det eneste som bet på var makrell...

Bilde8.jpg

Undertegnede beklager det lett psykotiske ansiktsuttrykket. Det ble litt mye sterk kaffe denne morgenen...

Bilde7.jpg

Fantastiske høstfarger.

Bilde17.jpg

Vi var ikke de eneste som var tidlig oppe i dag. Kajakkmiljøet i Flekkefjord er kjent som et av de beste i landet, og har fostret mang en mesterpadler. Da må det trening til!

Bilde18.jpg

Det ble ingen havabbor på flua. I ren desperasjon dorget jeg litt med en wobbler på vei utover, uten hell.

Bilde19.jpg

Det var ikke noe vind å snakke om, og det gikk greit å ta seg ut til Siragrunnen. Vel framme slapp Øystein agnslep til bunns, med en makrellfilet på kroken.

Bilde20.jpg

Mens jeg avfisket området med denne luringen her:

Bilde21.jpg

Det var svart hav på Siragrunnen, så etter å ha ligget her og prøvd alle slags remedier en stund, tok vi turen inn til noen skjær nærmere land, der det er voldsomt sterk strøm, og lyr i store mengder. Fint sted for fluefiske. Det gikk kun et minutt før Øystein kroket den første.

Bilde25.jpg

Det ble mange lyr på oss. Dessverre ingen store, men moro lell.

Bilde26.jpg

Når vi var lei av å hale lyr på fluestengene, tok vi turen til en skrent utenfor Berrefjord, der Øystein har tatt noen fine langer tidligere. Etter et kvarters fiske med agnslep egnet med makrell og reke, røsket det til hos undertegnede. Nyinnkjøpt Greys Siege 24 lbs får kjørt seg litt. Fantastisk stang, forresten.

Bilde28.jpg

Ingen stor fisk, men så var ihvertfall middagen reddet...

Bilde29.jpg

Alt i alt en meget fin tur, selv om storfisken uteble. Med tanke på det flotte været, var det utrolig lite andre båter å se på sjøen.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ikke ofte man ser rapporter fra Flekkefjordsområdet!

Og sjøl om de største fiskene uteble virka det som en sabla fin tur!

Har endelig fått handla meg nytt kamera igjen, så nå skal jeg være flinkere til å legge ut rapporter. Det er litt for dødt på sørlandsforumet...

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder veggeland! :) synd ikke det ble noen store da! meg og en kompis var ute på fredagen. fiska noe makrell først, jeg fikk en liten lange på 1.5kilo mens kompisen min fikk en fin en på 6kg ;)

var ute på lørdagen også men da var det dødt! var synkende vannstand da, vet ikke om det har noe å si men har hørt at det skal være best på stigende? :)

har bilde av langa men skjønne ikje hvordan jeg laster opp??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ut i helga så burde du gå på siragrunnen hvis det er vær til det! var der i helga og fikk to langer på ca 5kg og en på 3kg. hadde på en myyye større en men den glapp akkurat når den kom til syne! :)

Alltid synd å miste fisk som man drar opp fra dyppet. Om disse glipper nær overflata , ikke gi opp og følg med rund båten, eller se etter måkene. Som regel flytter disse opp når det er lange eller brosme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder veggeland! :) synd ikke det ble noen store da! meg og en kompis var ute på fredagen. fiska noe makrell først, jeg fikk en liten lange på 1.5kilo mens kompisen min fikk en fin en på 6kg :P

var ute på lørdagen også men da var det dødt! var synkende vannstand da, vet ikke om det har noe å si men har hørt at det skal være best på stigende? :thumbsup:

har bilde av langa men skjønne ikje hvordan jeg laster opp??? :D

Du må opprette et album hos en slik "fotoside" på nettet. Jeg bruker photobucket.com. Her laster du opp bildene dine, og så må du trykke på "sett inn bildet" og lime inn adressen til bildet i meldingen her på fiskersiden. Det er egentlig ganske enkelt. Det må det være når jeg greide det på første forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...det viktigste er jo som kjent å ha en fin tur! Og langen jeg fikk ble en fantastisk middag, dampet, med poteter, gulrøtter og brokkoli, og knorr hvitvinssaus modifisert med løk, hvitløk, sjampinjong og rømme. Knakende godt!

Lyrene ble til en haug med saftige fiskekaker. Makrellen havna i "agnavdelingen" i fryseskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnfisk er glad i litt bling, ja...

Det ser ut som en stor og fin båt også på det bildet? Ikke at jeg har noe greie på det, men snakker vi 28-foter eller noe slikt?

Hehe er en yamarin 21fot, ikje akkurat noe fiskebåt! skal selges til våren hvis du er interessert? :) 200hk så du suser fort ut til siragrunnen :)

Nå når jeg tenker på det så kjørte dere faktisk rett forbi oss forrige helg.. :)

Endret av Netland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Der ser du hvor mye peiling jeg har på båt... :)

Hvor var det dere lå når vi kjørte forbi? Dere må jo ha ligget ganske stille når vi klarte å kjøre forbi med den puslete 75-hesteren til Øystein, he,he...

Ja vi lå ganske nærme land utenfor innkjørselen til åna sira å fisket.. :) da kjørte dere hjem :) var lørdagen det? fikk en krabbe på kroken der dere kjørte forbi! drog den opp fra 100m, litt spesiellt :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.