Gå til innhold
Fiskersiden

Owner agnfiskrigg


Edvard
 Share

Recommended Posts

I fjor lagde jeg tackler selv med DAM hi-tech wire, crimps og str 6 owner kroker. De ble kjempebra, men kostet en del og det var litt jobb å lage dem. Siden det sannsynligvis blir midre tid færre turer på isen i år, tenkte jeg å kjøpe ferdiglagde tackler. Så jeg kom over disse. Er de :coldb: , eller :bow: ? :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt korte ut!! Kjipt å miste drømmegjedda fordi wiren er for kort :coldb:

Det står at riggen er justerbar. Jeg tipper det betyr at øverste treble er mulig å flytte opp og ned på wiren (mulig jeg misforstår). Øverste treble bør sitte bom fast for best mulig kroking når du gir tilslag!

Jeg ville lagd selv var jeg deg :bow:

Edit: tar vel ca 2 min pr rigg når man lager selv, og lager du mer enn 6-7 så har du vel spart inn kostnadene kontra å kjøpe ferdige!

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt korte ut!! Kjipt å miste drømmegjedda fordi wiren er for kort :coldb:

Det står at riggen er justerbar. Jeg tipper det betyr at øverste treble er mulig å flytte opp og ned på wiren (mulig jeg misforstår). Øverste treble bør sitte bom fast for best mulig kroking når du gir tilslag!

Jeg ville lagd selv var jeg deg :lolu:

Edit: tar vel ca 2 min pr rigg når man lager selv, og lager du mer enn 6-7 så har du vel spart inn kostnadene kontra å kjøpe ferdige!

Ja, det var det jeg tenkte meg. De jeg lagde til sist sesong var ca 50 cm, krokene hadde ca 6-7 cm avstand og øverste treble var crimpet fast. Men tro meg, jeg bruker mer enn 2 min pr rigg.. :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.