Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske i november


johansen
 Share

Recommended Posts

Ble noen dager med gjeddemeite fra land i førsten av november. Allerede første dagen dagen ble det jackpot med ei tjukk gjedde på 10,36 kg. Målebånd lå desverre igjen i bilen.. Ble i tilegg 2 stk på rett under 5 kg. De 2 neste dagene resulterte i blanking på noen nye plasser. I tilegg ble det en dag med dupptrolling, men dette ga meg bare en haug med sniper.

Etter dette ble første ismeite turen gjennomført og ei gjedde på rett over 5 ble resultatet...

Noen bilder:

1411201008304e8b15f7430f48ebb0.jpg?31

10,36kg

151120101854b0729b39055b4f288e60e538f5aa.JPG?98

1511201018543bf78ebecb8f46279e1ec292f51e.JPG?74

Årets første ismeitegjedde :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisk.. hva bruker du til agn? hvilke kroker og tackler?

Bruker 2 kroks tackler med 2 treble owner eller mustad i størrelse 6 eller 4 (større agn krever større kroker) til bunnmeite og ismeite. Bruker DAM hiteck wire og crimps. Krokstørrelse og avstand mellom krokene tilpasses størrelsen på agnfisken. Under vanlig bunnmeite fester jeg en krok i halen og en midt på fisken. Også mulig å poppe opp agnet eller bruke sunkfloat (se fox sine nettsider). Bruker runrings eller legderstems til å feste søkket i for å få et mest mulig friksjonsfritt glidende oppsett.

Under ismeite henger jeg fisken fritt i vannet med en krok i ryggen og en i rett bak hodet. Lite kulebly over krokfortom, 0,70 fluorcarbon overfortom over dette.

fått gjedde på : sik, lagesild, krøkle, mort, brasme, flire, rebu, ørret, røye, abbor, sild og makrell. Men stor gjedde liker store agn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.