Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske utsyr


Sigve A
 Share

Recommended Posts

Halloen!

Jeg har bestemt meg får å kjøpe isfiske utstyr iår og prøve meg på det. Første gangen.

Jeg har sett litt på xxl.no, men det er jo mange forskjellige pilkestikker og isbor og kroker der?

Kan noe finne noe som passer til ørret/røye hadde dette vært supert!

Er en gutt på 14 år så kanskje ikke noe alt for tunge saker?

PÅ FORHÅND TAKK :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKey, så jeg bør kjøpe på biltema? :)

Du kan kjøpe på biltema hvis det er veldig smått med penger, men boret de har der er ikke mye å skryte av. Det fikk terningkast 2 i denne testen, og terningkast 2 er som kjent ikke mye å skryte av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbor Biltema ? Trengs det flere advarsler ? Er ikke budsjettet alfor stort, gå for Edvards tips. Ellers så jeg et par brukte UR Rantanen på finn.no.

Har du ikke en rik onkel eller noen som kan sponse deg ? Isbor er noe man bør se på som en investering. Du blir forhåpentligvis ikke lei isfiske om to år ;)

En liten, men viktig nok detalj: Kjøp en isøse med skikkelig diameter fks. den i dette settet http://www.agdars.no/index.php?c=2&kat=NETTBUTIKK&s=getItem&ID_Item=12373 - selv om jeg syns den har en viss svakhet i leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått både røye og ørret på blink, men ørreten kan vel bli mere skremt enn lokket av blinken når den kommer på nært hold. Balansepilken funker fint til alt av større fisk og kan gjerne agnes for en dobbel effekt. Om du sveiver på stikka eller bruker snøre velger du selv. Jeg sveiver på stikka fordi jeg hater snørevaser på isen og ikke vil ha noen muligheter for det. Men de fleste velger å dra opp fisken med snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått både røye og ørret på blink, men ørreten kan vel bli mere skremt enn lokket av blinken når den kommer på nært hold. Balansepilken funker fint til alt av større fisk og kan gjerne agnes for en dobbel effekt. Om du sveiver på stikka eller bruker snøre velger du selv. Jeg sveiver på stikka fordi jeg hater snørevaser på isen og ikke vil ha noen muligheter for det. Men de fleste velger å dra opp fisken med snøre.

Kan ikke stangen knekke da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke stangen knekke da? :)

Om stangen kan knekke er det vel nesten like stor sjanse for at sena ryker mot iskanten...

Jeg har aldri opplevd en så sterk og tung fisk på isfiske men har fundert litt på det og funnet ut at å bruke tommelen til å bremse litt på spolen mens man lar fisken gå er en god løsning. Blir det samme som å kjøre fisk på centre pin snelle eller kaputt fluesnelle... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.