Gå til innhold
Fiskersiden

Bunnefjorden


lyrkongen
 Share

Recommended Posts

Tok en istest i morra men rart med det er ikke allverden med is i bunne. Har blåst kraftig, det har nok en kraftig påvirkning. Hallangen tror jeg ikke på enda fordi det har vært nordavind og da blåser isen ut av hallangen. tenkte dra for og se snart bor jo bare 10 min unna. hehe.

Akkurat nå må jeg passe på mitt første barn som kom til verden på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig testet isen på hallangen nå. ikke noe og skryte av. veldig bløtt langs land ( ca 10 cm overvann). da man hadde kommet seg utpå var det deilig ----------------

Isen trodde jeg da holdt fint så jeg hakket med isbilen "Svisj", kan vel si den gikk rett igjenom ja. max 4 cm. og det var i indre pollen. er noe dritt med denne kulda hadde vært bedere med det var fra 0 til -10 da fryser det bedere

Det er veldig skuffende det. tenkte og tilbringe helga på isen men må nok reise til bunne selvom det kryr av folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger den i Hallangen?

Hei prøvde en liten tur der i går, det er ca 8 cm med knallhard is uten overvann med 1 cm pulversnø på topp i indre pollen innenfor småskjærene. Utenfor småskjærene mot sundet er det bare ca 4 cm så der er det nok litt tidelig og løpe utpå. Ingen fisk og få på brislingen, men vitting bet velvillig på mormyska. Isen lå også i indre bunnefjord, men isstatus der vet jeg ikke. Husk flytedress og ispigger og fisk i lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da så jeg deg i går. det var jeg som var nede for og sjekke isen å andre siden. der jeg gikk utpå var det bare og rygge tilbake. Synd ikke du var så langt ute i går nei , Litt usikkert????. Hadde du sjekket i sundet?? jeg sjekket der på tirsdag og da var tirsdag kveld og da var det akuratt lagt seg is der.

Skal du utpå igjen er jeg med. har pappaperm i en uke til bare send pm. jeg bor i ås så har kort vei. jeg har jo vokst opp i hallangen. tror jeg har vert der i ca 20 år nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da så jeg deg i går. det var jeg som var nede for og sjekke isen å andre siden. der jeg gikk utpå var det bare og rygge tilbake. Synd ikke du var så langt ute i går nei , Litt usikkert????. Hadde du sjekket i sundet?? jeg sjekket der på tirsdag og da var tirsdag kveld og da var det akuratt lagt seg is der.

Skal du utpå igjen er jeg med. har pappaperm i en uke til bare send pm. jeg bor i ås så har kort vei. jeg har jo vokst opp i hallangen. tror jeg har vert der i ca 20 år nå

Ja da så jeg deg på andre siden, hadde du på blå dress? det damper mye i sundet nå så da er det bare og holde seg unna der. Vi prøver en tur til helgen også. Man må passe på isen, den har vekslende tykkelse på starten av sesongen i pollen. skal du utpå i helgen er det bare og stikke bortom for hyggelig prat og kaffi, vi kjører røde Hydroguard flytedresser så vi er lette og få øye på! :D

mvh rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Bunnefjorden idag,sammen med lyrkongen, 25 cm stålis.

Begynte bra i grålysninga med storsild,som blei satt på ståsnøre etter torsken.

Hadde ikke fått festa snøre til nappindikatoren før snøre fosset ut.

Ventet en stund før jeg gjorde et kraftig mothugg,fast fisk, en feit og fin sei på 4.7 kilo.

Hadde et par hugg til på fjordsild uten at den satt, og det var det....

Ingen torsk, bare tonnevis med hvitting!

Jeg er personlig ikke noe glad i hvittingen,men de som er hvitting-fiskere må komme seg ut på bunnefjorden nå.

Leit at torsken uteblir....et gammelt ordtak som sier"alt var bedre før", dette gjelder definitivt for torsken også....dessverre...

Imorgen blir det nok abborfiske med gummibalanse...lurer fælt på om isen har lagt seg godt på isesjø

,noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Bunnefjorden idag,sammen med lyrkongen, 25 cm stålis.

Begynte bra i grålysninga med storsild,som blei satt på ståsnøre etter torsken.

Hadde ikke fått festa snøre til nappindikatoren før snøre fosset ut.

Ventet en stund før jeg gjorde et kraftig mothugg,fast fisk, en feit og fin sei på 4.7 kilo.

Hadde et par hugg til på fjordsild uten at den satt, og det var det....

Ingen torsk, bare tonnevis med hvitting!

Jeg er personlig ikke noe glad i hvittingen,men de som er hvitting-fiskere må komme seg ut på bunnefjorden nå.

Leit at torsken uteblir....et gammelt ordtak som sier"alt var bedre før", dette gjelder definitivt for torsken også....dessverre...

Imorgen blir det nok abborfiske med gummibalanse...lurer fælt på om isen har lagt seg godt på isesjø

,noen som vet???

HVITTINGKONGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen ligger nå helt ut til spissen på Nesoddtangen. Hele Bunnefjorden er islagt inn til byen. Dette har ikke skjedd før så tidlig. Vet ikke tykkelsen lengst ut, men snøen som kom i natt ligger helt hvit på isen, så det tyder på at det er gangbar stålis under. Isen har ligget noen dager med vindstille vær, så den vokser nok med 2-3 cm hvert døgn. Ta med isbrodder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Den snøen som kommer nå ødlegger mye av isen. den isolerer så utrolig mye.

Fisket inne ved nesset i går der hadde det føyket opp ca 5-8cm snø. der var isen ca 10-15cm mindre en der det ikke var snø, skummel ute på isen nå. man bør sjekkes hvertfall for hver meter man går.

Håper det kan blåse bort eller bli mildvær så den tiner igjen. morro med is utover til oslo da. er nok mange år siden det har ligget is fra nesset til oslo i begynnelsen av desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra indre hallangspollen: Isen er nå ca 10-12 cm jevnt i indre pollen, noe snø har lagt seg på isen men det er ikke bløtt under. Noe fisk ble det på oss, vitting, torsk, sjøørret og flatfisker i mengder samt 5 lm med tau kom opp på isen! Største fisken denne helgen var på 5 kg blank. Isen er fortsatt noe skummel mot sundet og jeg anbefaler ikke og rusle bort der med det første. Ha en hyggelig aften.

mvh rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra indre hallangspollen: Isen er nå ca 10-12 cm jevnt i indre pollen, noe snø har lagt seg på isen men det er ikke bløtt under. Noe fisk ble det på oss, vitting, torsk, sjøørret og flatfisker i mengder samt 5 lm med tau kom opp på isen! Største fisken denne helgen var på 5 kg blank. Isen er fortsatt noe skummel mot sundet og jeg anbefaler ikke og rusle bort der med det første. Ha en hyggelig aften.

mvh rune

Hvor sto dere i dag da.????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.