Gå til innhold
Fiskersiden

Snelle til greys siege 12lb


halvorhg
 Share

Recommended Posts

Hei nærer store planer om å kjøpe greys siege 12lb å må i den anledning ha en snelle til å gå med den. Ønsker til snella er at den helst bør være lett og helst ha leverdrag men utover det er det ikke mange kriterier. Har selv vurdert tld15, Lawson gdr12 m.m. andre forslag og inspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.seaisletackle.com/browse.cfm/4,4139.html

http://www.seaisletackle.com/browse.cfm/4,4140.html

http://www.seaisletackle.com/browse.cfm/4,2815.html

Skulle holde til lett fiske, og kneler ikke for ei kveite på 20 heller.

God brems og lav vekt gjør dette til min favoritt.

At det står shimano på den i tillegg gjør ikke saken verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*litt* overkill kanskje? ;)

Neida, perfekt til stanga.(he he) Evt. Saltist 20 ville vært lagom på ei sånn stang. Det aller beste hadde vært avet sx men det ser ut til at kvaliteten på de snellene er gjennomgående dårlig.

Endret av onkelkim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du skal bruke den til, men i og med at det jo ikke er stanga for det tyngste fisket (selv om den takler stor fisk), trenger du jo ikke noen slik hardcoresnelle. Selv bruker jeg en Tekota 600 LC. Den har ikke leverdrag, men det savner i alle fall ikke jeg til det fisket. Stanga er ikke spesielt glad i søkkevekter over 300 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag:) Har selv tenkt på Torium i tilfelle jeg skulle ha snelle uten LD men er litt usikker på hvilken størrelse som passer best men jeg antar 16 skulle være i nærheten 14 blir kanskje litt liten pluss at den har sentrifugalbremser men vet ikke om dette er av noen betydning? skal brukes på fiske ned til 100m men i all hovedsak ca 50m kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Avet skulle ha gjenomgående dålig kvalitet er jag totalt uenig i.. Vill si det er bedre kvalitet på dem än mye annet som blir "hypet" här inne..

Men den type åpne snelledesignen så kommer vann inn i dem, da kan du få problemer med rust ol uansett merke. Dom trenger smøres opp skikkelig, men det trenger alle sneller som skall brukes i saltvann mener jag i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Avet skulle ha gjenomgående dålig kvalitet er jag totalt uenig i.. Vill si det er bedre kvalitet på dem än mye annet som blir "hypet" här inne..

Men den type åpne snelledesignen så kommer vann inn i dem, da kan du få problemer med rust ol uansett merke. Dom trenger smøres opp skikkelig, men det trenger alle sneller som skall brukes i saltvann mener jag i alle fall.

Men man kjøpe jo ikke halvferdige produkter? Når man kjøper et kvalitetsprodukt feks. som avet så forventer ihvertfall jeg at produktet skal vare mer en 2 turer. Tom. med flittig reinhold og oljing har jeg fått feil på min sx. Samme med marcus. Og jammen ta har vilhelm også feil på sin. Gjennomgående feil? Ja, deffinitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kjøpe jo ikke halvferdige produkter? Når man kjøper et kvalitetsprodukt feks. som avet så forventer ihvertfall jeg at produktet skal vare mer en 2 turer. Tom. med flittig reinhold og oljing har jeg fått feil på min sx. Samme med marcus. Og jammen ta har vilhelm også feil på sin. Gjennomgående feil? Ja, deffinitivt.

Vilhelm brukte sin en stund? Og knela tilslutt et drev? Er ikke det rett Vilhelm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har 3 avet själv.. Og har brukt to andre som har varit godt brukt uten noe feil eller mangler. Flere jag fisker med bruker avet uten at jag har hört dom klagd på noen problemer uten at dom har gjort noen førebyggende service.. Hvis deres har tatt kvelden etter to turer så självklart er det feil! Hade varit irritert själv!

Att Vilhelm sin er feil er kanskje ikke noe bevis? Han har klart at herpe en Tiagra :)

Det er omtrent bare dom nye high end okuma snellerne som er 100% smurte. Så uansett hva du kjøper så blir det ju "ett halvferdig produkt" hvis det er smøringen det går på.

Det er bare min åsikt. Men jag synes det blir deil at gå ut på forum og si "X er crap", men hvis dere har fått flere dålige eksemplarer skjønner jag det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å uttale min mening om ting jeg syns er halvferdige, dårlige produkter. I dette tilfellet Avet Sx. Jeg har hatt flere aveter også og det er kun på sxn jeg har hatt feil på. Så jeg uttaler meg kun om Avet Sx, ikke de andre Avetene. Og du har garangtert rett i at du får lengre levetid på snellene om du gjør skikkelig service på dem før du bruker dem men i mine øyne skal det ikke være nødvendig.

Ps. Har en en splitter ny Okuma makaira som hopper på bremsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe avet i det hele tatt når shimano lager sneller som er bedre på både pris og service.....

Etter det jeg leser her inne så får jeg ikke mer lyst til noen gang og gå vekk fra shimano sine produkter.

Tja, er du som for eksempel meg og vil ha sneller med sveiva på venstre side så kommer dessverre Shimano til kort, Avet derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Shimano Tyrnos 12 eller 10 kunne det vært et greit valg til denne stanga? (sorry at jeg forstyrrer den ildfulle diskusjonen om avet men hva skal en gjøre... :) )

Personlig hadde jeg nok gått for en Tekota 600, men ser du har mest lyst på leverdrag. Tyrnos 10 ser jo i så måte perfekt ut, kan umulig bli veldig feil med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg nok gått for en Tekota 600, men ser du har mest lyst på leverdrag. Tyrnos 10 ser jo i så måte perfekt ut, kan umulig bli veldig feil med denne.

Takk for respons. Har du noen erfaringer med Tyrnos? Ser ihvertfall ut ti å være en solid snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.