Gå til innhold
Fiskersiden

Kæmpehaj fundet i Vendsyssel


Oz
 Share

Recommended Posts

"Potensielt farlig for mennesker om den kom i kontakt med mennesker", ".. funnet marsvin i magen".

Jaja, jeg skal aldri bade i sjøen igjen. :thumbsd:

Husk det er dansker ;)

Håkjering lever vell litt for dypt for direkte angrep. Menn en dykker om natten i ny og ne kansje.Se opp Rudolf :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det er dansker ;)

Håkjering lever vell litt for dypt for direkte angrep. Menn en dykker om natten i ny og ne kansje.Se opp Rudolf :P:P

Moen & Svensen forteller, i boken: Dyreliv i havet - Nordeuropeisk marin fauna, om en dykkerkollega som snudde seg under et nattdykk og så en diger håkjerring komme rett mot seg. Tror det hadde blitt vått også på innsiden av tørrdrakten om jeg hadde opplevd noe slikt :thumbsd:

Endret av boganis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Potensielt farlig for mennesker om den kom i kontakt med mennesker", ".. funnet marsvin i magen".

Jaja, jeg skal aldri bade i sjøen igjen. :thumbsup:

Nok et eksempel på hvor villedende desse profilbildene er... Hadde aldri gjetta at du er et marssvin StadJon, på den annen side burde jeg jo ha lukta lunta "laminering og plasking med plastting i toppen av vannet"... :(

M.

Og til deg CB hadde marssvinet på seg badedrakt?

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me banjodrakten på lure du meneskeetaren enkelt å greit, den må varra fine å ha når du ska bada i Nedstrand elle i Boknafjorden, der dei store stygge leve.

Marsivin på dansk er det samme som nise på norsk, så en kan godt se ut som en gnager når en bader :P

Det var Florian Graner som traff en håkjerring under nattdykking til 50 meters dyp i Sognefjorden. Han har litt av den på film siden han snudde seg mens han filmet og satte videolysene rett i trynet på den. Det hører med til historien at det hang en død sel som åte like i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsivin på dansk er det samme som nise på norsk

Det var Florian Graner som traff en håkjerring under nattdykking til 50 meters dyp i Sognefjorden. Han har litt av den på film siden han snudde seg mens han filmet og satte videolysene rett i trynet på den. Det hører med til historien at det hang en død sel som åte like i nærheten.

De danskene, de danskene. Ellers er det tydelig at råtten sel er høyaktuelt om man skal lokke til seg håkjerring. På Grønland er dette det foretrukne agnet. Selv testet jeg og Vilhelm råttent selspekk i Trondheimsfjorden, og det ga forsåvidt hai, men dessverre av feil type. Lukta av spekket sitter i nesa ennå. Jeg synes vi fortjener respekk for det stuntet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De danskene, de danskene. Ellers er det tydelig at råtten sel er høyaktuelt om man skal lokke til seg håkjerring. På Grønland er dette det foretrukne agnet. Selv testet jeg og Vilhelm råttent selspekk i Trondheimsfjorden, og det ga forsåvidt hai, men dessverre av feil type. Lukta av spekket sitter i nesa ennå. Jeg synes vi fortjener respekk for det stuntet der!

Ja det gjør dere.

Noen trakk med seg en råtten oppblåst havert og fortøyde den i en bøye på bukta her. Det kjentes langt innover land. Jeg tok med ungene ut for å søkke den, men gassen som kom ut av magen da jeg stakk kniven i den, gjorde ungene så syke at jeg måtte avbryte stuntet. Selv for en gammel Egersunder som jobbet på sildoljefabrikk i ungdommen, var lukta i drøyeste laget.

Da jeg endelig fikk senket den ned på 25 meters dyp, kom det oljeguffe til overflaten i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.