Gå til innhold
Fiskersiden

trenger hjelp!


Salmo trutta truttta
 Share

Recommended Posts

Skal på isfiske i helgen og mangler agn, her er alt jeg ikke har tiljengelig: maggot, fjærmygglarver,

mark, mormshyka og balansepilk. :) skal fiske etter Ørret og alt jeg har er vanlige ferskvannsluker,

reker, splitthagl, markkroker og en pimpel som jeg tror skremmer mer enn den lokker. er det noen som har noen oppsett eller har prøvd å bruke reke

som agn?? trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på isfiske i helgen og mangler agn, her er alt jeg ikke har tiljengelig: maggot, fjærmygglarver,

mark, mormshyka og balansepilk. :thumbsup: skal fiske etter Ørret og alt jeg har er vanlige ferskvannsluker,

reker, splitthagl, markkroker og en pimpel som jeg tror skremmer mer enn den lokker. er det noen som har noen oppsett eller har prøvd å bruke reke

som agn?? trenger hjelp!

Ingen erfaringer med bruk av reke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i nøden fisket med strandmark/Børstemark på isen. Var om mulig bedre aktivitet enn vanlig mark. Men fikk jo testet 3-4runder med agn før resten dauet pga kulde og oksygen mangel. Fikk Abbor og ørret.

Reke har jeg liten tro på. Sikkert bedre med pålegg som fks koktskinke.

Tror fisken driter i splitthagl,sluker og annet rask.

Har brukt 100gr pæresøkke til å dunke i bunnen med. Jeg fikk småfisk,fatter`n fikk nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker funkar bra som berre det. Men eg ville valt frosne (heile) reker framfor lakereker. Ta av treblekroken på ein passande sluk og sett på ein 20-30 cm lang monobit med ein passande enkelkrok. Bor så eit hol i isen og isfisk. Med "passande" meiner eg at du må tilpasse utstyret etter kva du forventar å få i vatnet. Lykke til og god helg vidare. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i nøden fisket med strandmark/Børstemark på isen. Var om mulig bedre aktivitet enn vanlig mark. Men fikk jo testet 3-4runder med agn før resten dauet pga kulde og oksygen mangel. Fikk Abbor og ørret.

Reke har jeg liten tro på. Sikkert bedre med pålegg som fks koktskinke.

Tror fisken driter i splitthagl,sluker og annet rask.

Har brukt 100gr pæresøkke til å dunke i bunnen med. Jeg fikk småfisk,fatter`n fikk nada.

Hva i all verden er det som får deg til å tro at kokt skinke funker bedre enn reker? :notfair:

Sist jeg sjekka var krepsdyr et viktig innslag på spiseseddelen til svært mange fiskearter, ørret og abbor inkludert. Gris derimot.... Så Mr. Truttta, reker er et finfint nødagn, ellers kan jeg jo nevne at det er en videosnutt på sidene her der en kar tar ei kjemperøye på marflo, så viss du bor ved sjøen kan du jo snu et par stein i fjæra og plukke tanglopper. Sikkert greit å koke de, så blir de sterilisert og får fin farge....

Lykke til!

M.

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.