Gå til innhold
Fiskersiden

Øyne for reker


SterkeGustav
 Share

Recommended Posts

Tipper ca 0,40 på mesteparten. Det er ICKE den du beskriver.. Det er en omformer fra 230V til 12V... Det er en discokulemotor den jeg har brukt. Alternativt kan du, dersom du er litt handy, lage en av motoren som sitter i microbølgeovner i bunn og som trekker tallerkenen rundt... Fordelen er at du slipper batterier og kan sette en vanlig bryter på den f.eks ettersom den vel går på 230V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får diskokulemotor til 230v på teknikkmagasinet, selv har jeg gått fra epoxy til uv-lim så det løste noen av problemene. UV-lim er ikke like strekt som epoxy og kan ikke herdes på steder der du ikke kan lyse med lykta, men til ryggsjold på reker og hoder på fiskeimitasjoner fungerer det meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får diskokulemotor til 230v på teknikkmagasinet, selv har jeg gått fra epoxy til uv-lim så det løste noen av problemene. UV-lim er ikke like strekt som epoxy og kan ikke herdes på steder der du ikke kan lyse med lykta, men til ryggsjold på reker og hoder på fiskeimitasjoner fungerer det meget bra.

Apropos UV-lim.....noen som vet om noen plasser i Norge hvor dette selges? En kar som jeg var på kurs sammen med hadde kjøpt dette i England. Lykten var ganske stor og av god kvalitet. Settet kostet vel rundt 300 kr cirka der borte.

Nå googlet jeg i full fart her, er det slik lampe som dette? Den som står øverst i linken: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=spytarget&gid=61&subgid=135 ??

Tipper ca 0,40 på mesteparten. Det er ICKE den du beskriver.. Det er en omformer fra 230V til 12V... Det er en discokulemotor den jeg har brukt. Alternativt kan du, dersom du er litt handy, lage en av motoren som sitter i microbølgeovner i bunn og som trekker tallerkenen rundt... Fordelen er at du slipper batterier og kan sette en vanlig bryter på den f.eks ettersom den vel går på 230V

Ja det skulle tatt seg ut om jeg gikk løs på ovnen i heimen. Etter å ha løpt rundt å klippet disse sakene i vasken som holder proppen fast, så tror jeg at jeg skal la det være husfred.....enn så lenge :thumbsup:

Men den motoren du kjøpte, fant den ikke på nettsiden deres. Kanskje avlegge dem ett besøk

Endret av SterkeGustav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos UV-lim.....noen som vet om noen plasser i Norge hvor dette selges? En kar som jeg var på kurs sammen med hadde kjøpt dette i England. Lykten var ganske stor og av god kvalitet. Settet kostet vel rundt 300 kr cirka der borte.

Nå googlet jeg i full fart her, er det slik lampe som dette? Den som står øverst i linken: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=spytarget&gid=61&subgid=135 ??

Du får kjøpt UV-lim, i forskellige farger, og en bitteliten UV-lykt, av merket Loon, i velassorterte fluebinderforetninger. Dette kan helt sikkert bestilles i din nermeste butikk. Nå er ikke UV, supersunt, derfor er det visse begrensinger på salg av UV-lamper. F.eks. vet jeg at det finnes vannrense-innretninger for turbruk , som ikke er lovelig å selge i norge. Finnes antagelig en grenseverdi som produkter må innfri, for å være lovlige. De UV-produktene jeg har brukt, har en tendens til å "svette" lenge etter at de er herdet. Dette gir en matt overflate, så jeg holder en knapp på to-komponent epoxy.

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.