Gå til innhold
Fiskersiden

Hortensområdet


omern
 Share

Recommended Posts

Leser rapporter fra sørover i landet vårt, og lengre inn i fjorden at folk har begynt å få SØ i stor skala, å at de er bitevillige. Jeg har den siste uken++ vært ute nesten hver dag, og tilbakelagt nesten 30 timer og NOEN kast med sluken. Dette uten å kjenne noe som helst! B) Fisker på forskjellige plasser i horten kommune, å sveiver fort, sakte, popper, prøver alt av teknikker sluker etc.. Har den rett og slett ikke kommet til oss enda? ;)

Hilsen rimelig fortvilet fisker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var ute en tur i kveld i Falkenstensbukta. Hadde på en med det samme jeg kom ut, andre kastet faktisk, men den ville ikke sitte. Ikke spes stor, 6-7 hg kanskje. Så noen få vak, så ble det stille. Vannet var litt grumsete, jeg tipper det er flomvann fra elvene, mest Drammenselva. Det har smelta mye snø oppover dalførene den siste uka.  Kan hende det er litt kaldt i vannet enda, vi får håpe på bedre tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det blei tatt en på 1,8 ved løvøybrua for et par uker sia,og det har blitt tatt flere fisk utpå hvarnestangen.

Har vært ute nesten hver dag i tre uker og det enaste jeg har å vise til er en torsk på 30cm...

Men nå er det jo isfritt i indrehavn og ved løvøya,og med litt mere temp i vannet burde det vel skje no snart!

Og snart går isen på borrevannet! Gjeddesesong... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet

Tipper det tar av i påskeuka. Da er det fullmåne, og tempen er steget såpass at børstemarken begynner å sysle med kjærlighetslivet sitt. Den jeg hadde på i går var inne på grunna mens sola var over åskammen. Det er typisk vinteroppførsel, når det blir litt varmere i vannet så kommer de gjerne inn når det begynner å skumre. Sender deg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger! Ja biter dem i meg! :P Har en tendens til rett og slett gå litt ''*****'' i meg, når det blir så mange blanketurer! Nå skal jeg hvertfall ta den! hehe :)

Tror nok forøvrig jeg har vært litt for tidlig ute med det tyngre skytset, og går herved tilbake til de lettere slukene og leker med!

Skal en tur ut akkurat nå, så får slenge litt i sønnavinden. Litt lavt vann men, får sjå.. Kommer med tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!! Kan forøvrig nevne at jeg fikk den på 15 grams kystwobbler (avbildet) fra Abu. Har aldri fisket med kystwobbler tidligere, og var spent på hvordan det var å kaste med multi snelle. Det gikk kjempefint, selv i kastevind og anbefaler kystwobbler på det sterkeste til å fiske på grunt vann med!! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første tur gik til Varnestangen. Fiska med flue i et par timer. På tredje kastet fulgte en stor blank etter og lekte med flua. Den forsvant. Fikk en på ca 45cm men den var slank og fikk gå. Et par til som ikke ville ta men var bortpå.Møtte forresten to fiskekompiser som hadde fisket hele dagen i Hortensområde uten å få noe så min "fangst" kan jeg ikke klage på selv om det ikke ble årets første ørretmiddag på meg. Den kommer i morgen. Trur eg.

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Omern, gratulerer med fin fisk.

Hvis du var på en kjent plass, og ikke på¨en hemmelig hotspot så skriv gjerne hvor du tok den også, det er nyttig info for oss andre.

Er nettop kommet tilbake fra en tur nede på vollane. Det er ikke mye fisk der, men heller ikke helt håpløst. Var der i går, (se egen rapport), og det var også noen fisker å se i kveld. Det var forøvrig blankstille i kveld, og fisken ville ikke ta skikkelig. Hadde på to stykker, men de ville ikke bli med helt inn. Blir sikkert en tur i morra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk ikke glipp av annet enn nok en blanketur i går Cannonbang. Tre til fem stykker fiska noen timer avbrutt av gode kaffepauser. Vind midt imot og ganske høyt vann.

Neste tur går til et annet og mer skjerma område. Nå er jeg lei av å kaste i motvind og Østfoldingene ser ikke ut til å ville strupe igjen utslippet av vind. Skulle vært på Larkollen tenker jeg..

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk ikke glipp av annet enn nok en blanketur i går Cannonbang. Tre til fem stykker fiska noen timer avbrutt av gode kaffepauser. Vind midt imot og ganske høyt vann.

Neste tur går til et annet og mer skjerma område. Nå er jeg lei av å kaste i motvind og Østfoldingene ser ikke ut til å ville strupe igjen utslippet av vind. Skulle vært på Larkollen tenker jeg..

Friluftsfjorden!!

Men det er jo som regel best fiske i motvind:) Eller pålandsvind da... Men om det blåser kraftig så er jeg enig i at det er litt pyton ja.. Blir fort lei av å greie å kaste max 10 meter og få flua piskene i ansiktet annethvert kast.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har vært ute 4 turer denne helga, starta torsdag inne på Snekkestad. Det ble en undermåler som fikk gå igjen, og et kraftig hugg, men den ble ikke sittende, slapp etter 4-5 sek. Så noen vak, men ikke mange. Fredag tok jeg turen til samme plass, men da var det ingenting, så noen få vak, men ingen som ville ta. Lørdag prøvde jeg Vollane, mye vind fra NØ og vanskelige forhold. Ikke et lite napp engang. Jeg ga meg tidlig, litt tungt å kaste mot vind i 8-10 sekundmeter. I kveld, søndag dro jeg litt tidligere, og starta på Løvøybrua etter torsk til en avveksling. Mye vind i dag også, litt utrivelige forhold, så jeg dro innover til sandebukta i stedet. En liten torsk på reke ble resultatet. Så to-tre vak av sjøørret, ellers stille. Jeg snakket forøvrig med en som hadde vært ute med båt inne ved Snekkestad, han og sønnen hadde fått et tjuetalls torsker litt lenger ute. De hadde sluppet ut de fleste, hadde bare med noen få av  matnyttig størrelse inn. De hadde fått fisken på 10-15 m dyp

Det må forøvrig sies at det ikke har vært spesielt gode forhold denne helga. Kombinasjon av nordøst og fjære sjø på kvelden er ikke gunstig. Blir nok tur neste helg også, skal oppdatere tråden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur til Varnestangen i går kveld. Fast fisk på femte kastet som egentlig var mislykket. Den tunge flua sank fort rett ved land og jeg trodde det var en torsk eller flyndre som var i andre enden men det var en fin matfisk som dessverre (for meg) slo seg løst. Fisket ca 2 timer til uten å kjenne eller se noe. Uvanlig sterk vind rundt kl 21.

Godt å høre at noen får torsk. There is hope in a hanging snore!!

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fiske noe mer eller? jeg har forøvrig aldri fått noe fisk på Løvøya ved brua, men bare langt inni sundet.. stort sett småfisk på 3-4 hg vel å merke, men også et par på rundt kiloen- halvannen..

Jepp,var en tur på falkensten i går kveld;hadde på en grei ørret helt inne i bukta som SELVFØLGELIG slo seg av,og litt lenger ute var det en som fulgte etter flere ganger men som bare ikke ville sitte... Blei en fire-fem torsk da,men de synes jeg har fått nok av nå!

Har løsna litt på Borrevannet også,de siste par turene ga tre firekilos,en femkilos,og endel på to-tre kilo. Digg med "orntli" fisk igjen etter en LANG vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.