Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske


roysen
 Share

Recommended Posts

Du har nok rett i det Martin.

Trenger en skikkelig vitamininnsprøytning her inne.

Er dessverre "litt skadet" etter en eksperiment som ikke gikk som det burde (i terori) Men kan også hende at jeg kommer med noe fristende til sjøørret og gjedde fiskere som liker å mekke selv...Det er bare å følge med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei,jeg tenkte og skrive ei bok. Jeg tenkte at boka kunne hete fiskemetoder.

I den boka tenkte jeg at det skulle stå agn,sluk,jigg,om jeg skal dra inn fort eller sakte,høyt i vannet eller langt ned i vannet og hva slags dybde på forskjellige fiskearter. da tenkte jeg at det skulle stå om:Torsk-Sei-Sild-Makrell-Berggylt-Kveite-Lange-Brosme-Steinbit og pigghå.

Trenger så mange tips jeg kan få:)

Torsk: sluk og/eller jigg dras sakte eller fort gjennom vannet, ved bunnen. Fra 0-200meters dyp.

Sei: sluk og/eller jigg dras fort gjennom vannet. Fisk høyt i vannet. Fra 0-200 meters dyp

Sild: små sluk eller jigg dras fort eller sakte gjennom vannet. Fisk høyt i vannet. Fra 0-200 meters dyp.

Makrell: sluk eller jigg dras fort gjennom vannet. Fiske høyt i vannet, fra 0-200 meters dyp.

Berggylt: agn/jigg/sluk fisket på/ved bunnen. Fra 0-100 meters dyp.

Kveite: sluk, jigg eller agn fisket sakte eller fort på og over bunn. Fra 0-700 meters dyp.

Lange: agn fisket på bunnen. Fra 0-700 meters dyp.

Brosme: agn fisket på bunnen. Fra 0-700 meters dyp.

Steinbit: agn fisket på bunnen. Fra 0-200 meters dyp.

Pigghå: fredet art. Ikke lov å fiske på.

Da har du nok info til å skrive en bok. Versego! Bare husk å sitere meg. Ta kontakt for avtale om royalties.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.