Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret side..


 Share

Recommended Posts

Hei.

Nå har jeg lest på dette forumet en stund, men nå kunne jeg ikke holde meg lenger.

Måtte bare registrere meg. Det er med stor interesse jeg leser alt dere skriver om sjøørret og fiske. Selv skriver jeg lite, med kan heller bidra med noen filmer. Jeg er ofte ute for å jage sjøørret og jeg prøver å filme dette. Disse filmene legger jeg ut på hjemmesia mi.

Håper dette kan glede noen av dere.

Se filmene på www.jaktjan.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, velkommen inn! Jeg unner deg alt godt fiske, men hvorfor drepe 27 fisk på 2 dager? Gjør vi alle sammen det, er vi ikke det spor bedre enn en garnfisker, med unntak av muligheten for å igjensette gytefisken. Dette har ingenting med misunnelse å gjøre, da jeg er vel bevandret i sjøørretkretsen, men beklager; dette synes jeg ikke noe om.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst å få kritikk på første innlegg??

Til deg JanM. Jeg har ikke skrevet at jeg har drept 27 sjøørreter på to dager. Jeg skrev jo at vi FIKK 27. Noen var under minstemål, og noen var fin stekefisk. På bilde ser du hva som ble drept.

Skjønner hva du ville fram til, men jeg synes det var litt vel kjapt å bli hoggd etter..

Eller er det sånn her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Ut i fra ditt første innlegg så har du vært mye inn på forumet før du bestemte deg for å bli "medlem", å det må jo tolkes dit hen at du synes det som er her inne er bra og at du ser verdien for deg i siden, og det er jo kjempe positivt[ :D ].

Denne saken er vel en ren misforståelse og det er jo til å leve med[ ;) ]

Men synespunkter er det mange av her og det er jo bare positivt.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fangst det der Jan.

12 pene sjøørret skal du være fornøyd med.

Som sagt så må du bare regne med litt pepper av å til.

Personlig ville jeg heller vist fram ditt bilde enn å posere vilt med SØ som bare kan skilles fra ål på fargen (senere, kun på fasongen). Disse er det nok av i forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

sitat:Opprinnelig postet av Jegern

Kondolerer med drepingen, god fornøyelse!

Enig med deg JanM...............

Jeg synes både du og JanM bør lese alt før dere begynner med kritikk.[ :D !]

Ovenstående var, for ordens skyld, IKKE min "parole".

Jeg synes fortsatt at det å "ta ut" denne mengden/størrelsen av en fredet fisk over så kort tid ikke er noe særlig. Om vi snakker 12 eller 27, blir mindre interessant for meg.

Ikke for det; vi har vel mange av oss mer eller mindre vært der alle sammen, i startfasen av vår fiskekarriere, dvs. vi har tatt opp for mye, eller på annet vis ikke tenkt over følgene av våre handlinger. Men på ett tidspunkt har vi vært med så lenge i gamet at vi burde vite bedre...

Jeg vil ikke være noen moralens vokter, faktisk ikke, men når jeg ser dette, synes jeg det er riktig å si ifra. Jeg er faktisk noe forbauset over at flere ikke reagerer. Kanskje lar de være for å skåne sidens nye medlem, og det er forsåvidt prisverdig i seg selv, men for meg kunne det like godt ha vært Kong Harald som var i andre enden.

Jeg regner med at vedkommende erfarne jeger her, og hans kamerat, ikke tar ut 12 dyr på 2 dager... uten direkte sammenligning forøvrig...

Høst, for all del, men vis magamål. Det er det dette handler om, ikke noe annet.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg for min del fisker mye, og har mitt magemål.

Det er etter min mening over tid det er interessant hvor mye fisk som blir tatt opp. Skal vi si over et år?

Men da er mitt spørsmål: Hvor går grensa for dette magemålet??

1, 2, 8, 10, 20, 50, 75, 100 stk. sjøørret i året??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.