Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan blir deres fiskesommer?


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

Gjest Fisker'n fra Eik

Jeg lurer på hvordan akkurat DIN fiskesommer kommer til å se ut :) Kan starte med min først.. Det blir en del dagsturer hit og dit, sikkert både gjeddefiske og sjøfiske fra land. Regner med noen overnattingsturer også, muligens en til femundsmarka med kano.. Sikkert en overnattingstur på Hvasser også.. Det har nesten blitt "tradisjon" :) Skriv her hva du har planer om å gjøre, spennende å høre om andres turer og planer :)

Skitt fiske til alle, og skriv om alle deres fine turer her på forumet :)

Mvh Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsturer med sjøfiske slik som du rundt i nærområdet, Lindåsosane, Fosenstraumen, Kjelstraumen etc. håper at båten min snart kommer på sjøen så jeg får komt igang skikkelig.

Ellers blir det fiskeferie med fetter + onkel fra østlandet til familiens hus i Gaupne(Indre Sogn), for elvefiske i Jostedøla. Har også planer om å prøve oss i Fortunselva i sommer.

Så har jeg tenkt til å prøve meg på Frøysetelva i år, da jeg oppdaget den akurat litt for sent i fjor + et par småelver rundt i Lindås.

Gleder meg STORT til 1 juni!! :D

IMG_3515.jpg

IMG_3499.jpg

Blir faktisk nesten litt dårlig av å se på bildene fra i fjor.. gleder meg så mye at jeg nesten går ut av mitt gode skinn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å bli glad når jeg ser slike blå elver. Det er noe eget med tunge, strie godt fargede elver rett fra breene :)

Så, når jeg bare får unnagjort Gaulafisket mitt i Juni, så er det vel å hengi seg til den deilige, blå "hytteelva", Utla, før jeg tar meg en helgetur til en annen blå favoritt, Strynelva :D

Mmmmm, gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fiskesommer skal bli knall:)

Bjøra åpner søndag. Dette blir min "hovedelv" i år. I tillegg blir det sesongkort i Stjørdalselva.

Øra på Seem i Namsen skal fiskes i år som i fjor. Kanonplass for oss fluefrelste!

Ellers så blir det turer til Aursunda, Sandøla, Bogna, Homla og Søråa. Så målet er enkelt, satser på laks i 8 elver:)

Kan også ta med at jeg satser på store fisker Sør for Madagaskar i Juli. Vært morro med en marlin!

Fritid som skulle bli til overs blir benyttet på hytta i Lierne.

God Sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grande Ranum og Grande Hildrum i Namsen.

3-4 lokale Rogalandselver (forhåpentligvis også en ny eller to i nærheten av hytta).

Kystmeite og dorgeturer på hytta.

En tur med kjerav håper jeg på, også hadde jeg håpet på å få til planen min med Karleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alt går som jeg ønsker så blir det fiske i Gaula 2 uker i juni....1uke juli og mye av august.innimellom det blir det isfjorden, trysilelva glomma, pluss noen sjøer..

hvis alt går bra her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter "sommeren" i slutten av mai, begynnelsen av juni med en god uke i fjellene nær Etne, er planen.

Fra starten av skoleferien blir det en uke på Sørlandet med hytteliv og fiske i sjøen. Sist i juni settes kursen mot Femundsmarka og 2-3 uker på fiske-/kosetur der.

Siste halvdel av juli og kanskje også begynnelsen av august er satt av til fiske-/fjelltur på Hardangervidda i Litlostraktene/Vestvidda. Én uke i august håper jeg også å få til en fisketur nordvest av Mogen på Hardangervidda, eller i Sloarosområdet innenfor Hovden.

Så får vi se... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er planlagt, men det meste ikke. Tar ting mer på sparket ettersom forholdene tilsier. Planlegger ikke en fjelltur to uker i forveien og drar selv om været er hinsides ille. Da gjør jeg heller noe annet som jeg vet funker. Men det er mange ting som skal testes i år, så får vi se om alt har blitt prøvd når vi oppsummerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok noen sporadiske turer hit og dit i nærområdet. Har planer om en tur til Taumevassdraget i juni/juli skiftet, men som Cato sier, drar ikke i uansett vær. Ellers blir det fire ukers ferie i Florø med forhåpentligvis mye fisking samt helt sikkert noen helger på hytta i Kragerø med prøving av nye plasser.

Har ikke sett så frem til ferie på mange år. Måtte den vare lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noen dagsturer etter gjedde, ørret og Kystmeite i nærområdet før 1 Juni. Da blir det noen turer oppe i Nidelva og også tur til Gaula og snille Reven! :thumbsup::thumbsu: Steike! Hvor jeg gleder meg til å stå opp klokka 4 for å fiske med Veg og Silverfox!!

Også blir det kanskje turer i Femundsmarka og i traktene der. Kanskje en tur til Nea også.. Island tidlig i Juli, kanskje fike. Så blir det mest sansynlig en tur til Hardangervidda eller Rørostraktene :blush:

Dette blir bar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sommer blir vel som vanlig. Ved mange tilfeller vil jeg være i nærheten av veldig gode fiskeplasser uten å fiske.

Men det som blir av fisking blir etter makrell, leppefisk og kutlinger.

Sannsynligvis blir det noen turer uten barn og, og da får vi se.

Pelamiden står høyt på ønskelista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Takk for mange svar :thumbsup: Ser at det er flere av dere som har planer om Femundsmarka.. Er dere kjent der oppe eller? har aldri vært der før, så hvis noen har noen gode tips til ikke alt for store vann med gode muligheter for fisk og kanopadling uten å slite seg dønn ut, så hadde det vært knall :) Ønsker dere alle en fantastisk fin sommer med ferier, is, fisking og alt som hører med :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ett sted i mellom 100 og 120 turer på sjøen regner jeg med.. ;)

Veldig bra, gleder meg til oppsummeringene, alltid mye bra fisk!

Har null planer, men skal fiske og så mye som en huseier/familiefar kan :P

Eneste jeg SKAL er pokkerivold ut i Langesundsbukta og få fisk på 10+ Det ER ikke så vanskelig, det KAN ikke være så vanskelig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Veldig bra, gleder meg til oppsummeringene, alltid mye bra fisk!

Har null planer, men skal fiske og så mye som en huseier/familiefar kan :unsure:

Eneste jeg SKAL er pokkerivold ut i Langesundsbukta og få fisk på 10+ Det ER ikke så vanskelig, det KAN ikke være så vanskelig!! :D

Lykke til :) når du først tar en over 10 kan du vel like gjerne ta en over 20 i samme slengen? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange dagsturer til lokale elver og sjøer, samt at jeg og min faste turkamerat har satt av uke 30 til fisking i... Hold dere fast... Danmark! I fjor var vi Sverige rundt, og året før var vi Norge rundt. Fiske i Danmark ser utrolig spennende ut mtp at man kan få sik, ål, ørret, gjedde, laks, abbor etc i et og samme vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Min sommer blir vel som vanlig. Ved mange tilfeller vil jeg være i nærheten av veldig gode fiskeplasser uten å fiske.

Men det som blir av fisking blir etter makrell, leppefisk og kutlinger.

Sannsynligvis blir det noen turer uten barn og, og da får vi se.

Pelamiden står høyt på ønskelista

Ble ikke så langt fra virkeligheten dette. Leppefisk ble det mye av, kutlingene gadd jeg ikke i år heller, selvom jeg gjorde et lite forsøk, og det er ikke nok makrell i fryseren til å dekke agnbehovet fremover.

Ellers synes jeg sommeren var kort.

Hvordan stemte det for dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Ble ikke så langt fra virkeligheten dette. Leppefisk ble det mye av, kutlingene gadd jeg ikke i år heller, selvom jeg gjorde et lite forsøk, og det er ikke nok makrell i fryseren til å dekke agnbehovet fremover.

Ellers synes jeg sommeren var kort.

Hvordan stemte det for dere andre da?

Ble omtrent det jeg sa for meg... men det ble ingen tur til femundsmarka.. denne gangen ;) Får ta det igjen en anne gang.. Ble en del dagsturer i sjøen og litt gjeddefiske... skulle jo egentlig fiska litt innlandsørret å men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.