Gå til innhold
Fiskersiden

Makrell fra land :)


roysen
 Share

Recommended Posts

hei,kjeder meg litt så jeg lager dette spørsmålet `hvordan få makrell fra land` og da lurer jeg på agn,dra inn fort eller sakte,dupp eller ikke dupp,slukvalg,utstyr osv jeg fisker fra to kaier, en som er en 10-15 ved flo og en som er 7-8 meter ved flo.

Takker på forhånd alle som kommer med gode svar :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell er omtrent det kjedeligste jeg spiser, men for all del... Duppfiske med makrell (makrell er nemlig et bra agn til det meste, også makrell), reke, sild, brisling eller hvasomhelst funker bra til makrell. Ellers er det gøy å kaste på stimer med sildesluk og fire, fem opphengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell er omtrent det kjedeligste jeg spiser, men for all del... Duppfiske med makrell (makrell er nemlig et bra agn til det meste, også makrell), reke, sild, brisling eller hvasomhelst funker bra til makrell. Ellers er det gøy å kaste på stimer med sildesluk og fire, fem opphengere.

Eller 7 :rolleyes:

Rett å slett døds kult å dra inn et halvt dusin Makrell som vill hvær sin vei i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her på sørlandet er en effektiv måte å bruke en hvilken som helst sluk samt 2-3 opphengere. upphengere kan faktisk være så enkelt som vanlig sorte kroker. trodde folk var kliin idiot første gang jeg så det. men etter 5 min sto jeg selv med det:P

sveiver ganske fort inn da makrellen er sån tålig god svømmer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå slutter vi og snakke om makrell til agn og nå vil jeg ha de tipsene jeg sa øverst :) !! Ps:Fin matmakrell!!

Det har du fått her. Dette er oppskriften på å få makrell fra land.

Makrell er omtrent det kjedeligste jeg spiser, men for all del... Duppfiske med makrell (makrell er nemlig et bra agn til det meste, også makrell), reke, sild, brisling eller hvasomhelst funker bra til makrell. Ellers er det gøy å kaste på stimer med sildesluk og fire, fem opphengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at det er bra og fiske med makrell ja men ikke hvordan man får den.

Det står jo helt klart hvordan du kan gå frem. Sildesluk med opphengere, svarte kroker, dupp med makrell. Når den er sulten tar den det meste. Går an å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften for å få makrell er som følger:

1. Fest en sluk (samme hvilken, makrellen tar nærmest alt) til snøret ditt, fortrinnsvis en som er innenfor stangas kastevekt

2. Lemp greiene på sjøen

3. Mens du venter, sveiv inn, gjerne i øvre vannlag

4. Skulle du være så uheldig å få den på kroken, sveiv inn, løft fisken opp av vannet, og kast uti igjen.

(5. Lær deg å poste i rett underforum, samt å lese hva folk skriver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.