Gå til innhold
Fiskersiden

(f)laksfiske


cb
 Share

Recommended Posts

Av og til kommer ting rekende på ei fjøl. Da lynet tok laptopen min her oppe og været dessuten var pyton var jeg ikke vrien å be da det kom telefon om jeg gadd å henge med på laksedorging i Namdalen. Kort oppsummert ble det dorget en time før det smalt til, og noen minutter senere kunne det håves en blank hunnfisk på 7,25. Flaksen fortsatte da Finn Jørgen ville ha meg med på en lyntur til Stjørdalselva. Jeg skulle bare kjøpe ny laptop, men rakk noen kast, nærmere bestemt sju. Grunnet høyt vann så jeg nesten bare en logisk plass å fiske på, rett foran beina mine. Der tok en sinna hannfisk på ni blank, så jeg har hatt mer enn nok gull på laksefronten i år. Eneste laksen på vannet i Namdalen, og eneste laksen på valdet i Stjørdalselva. Skal se om jeg får slengt ut noen bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... Joda. Fikk høre om dere da vi kom opp lørdag ettermiddag... (De fikk `n borte ved berget der....)

Var i samme vannet lørdag/natt til søndag uten et eneste hugg fra hverken stort eller smått. Litt av greia var vel at vi bæla vel så mye med en infernalsk motor på leiebåten...

Grattis med fine fisker da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ha ganske mye mer flyt før jeg hiver meg i bilen til Verdal'n gitt. SÅ blind luck har tross alt ikke disse laksene vært...

Handler mer om å være på rett plass til rett tid. Men de funker like forbanna greit på grillen.

Spørsmålet er vel om bilen går helt til og TILBAKE fra Verdal'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2011-06-16%25252019.22.58.jpg

Smørblid Cato, om det skyldes laks eller Vodka/ingefærøl vites ikke

vannet2.JPG

Utsikt utover vannet fra hytta

vannet5.JPG

Hytta med det omtalte "rykteberget"

slengte inn et par bilder jeg da siden CB er travelt opptatt med filitering

Endret av Lord Flashheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Flash! Vi var ikke like heldige.men hadde da noen fine timer på vannet. Overnatta i hytta som ligger ved utløpet. Nesten naboer jo... Men vi rodde da på oss noen laks i Namsen 2 dager senere.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall det. Har fått laks hver gang je har vært der oppe fire siste turene. Men det tok noen år fra den første laksen i 93 til det ble repriser i 2004-05-10-11.

Hytta måtte bygges helt opp igjen etter flommen i 2005, men må si jeg er imponert over arbeidet som er gjort. Før fisket en jo gratis i vannet også, men syns alikevel

det er rimelig når en ser på hva en betaler andre steder. Grattis med namsenlaks da :rolleyes:

Og Cato og jeg var enige over noen øl og vodka at det slettes ikke var flaks som var utløsende denne gangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.