Gå til innhold
Fiskersiden

25.4 Så begynner det å bli folksomt...


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Tok med en tur til Tjøme på lørdag, sola skinte og det var masse folk ute. Denne plassen kan være litt lei fordi det kommer så utrolig mye folk ut for å "slå av en prat", men siden plassen ikke er en yndet sjøørretplass slipper man å fiske side om side med mange andre. Rigget meg opp med to stenger og slo meg til ro. Det passerer mange båter her men folk ser at det er stenger ute og kjører ikke tett til land, og jeg slipper å sveive inn hver gang det kommer en båt. Men så er jeg uoppmerksom et par sekunder, en båt i full fart er faretruende nærme, jeg vinker som besatt og vifter med stanga mens jeg peker ut på vannet. Jeg har øyekontakt med fyren, han ser meg rett i øya og stopper ikke!? Ern hjerneskadd eller. Jeg tar surfstanga og sveiver som besatt for å redde powerpro snøret, stanga med mono får vente. Multien blir redda. Så hører jeg baitrunneren begynner å gå på den andre stanga, jeg innser at snøre og tackle er tapt. Det er bare å holde igjen og vente på lyden av snøre som ryker. Snella er nesten tømt for sene. Jeg var så forbanna at jeg holdt på å springe etter, jeg så nemlig hvor de fortøyde båten sin. Hva skal man gjøre da når folk ikke skjønner hva jeg mener når jeg veiver med armer og bein, peker utover vannet og vifter med stengene. Grrrrrr...[} :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Jeg har øyekontakt med fyren, han ser meg rett i øya og stopper ikke!? Ern hjerneskadd eller.

Jeg vet hvem fyren er... Det er en svenske som ofte dorger etter gjørs og gjedde på Sämsjön, spesielt der vi fisker karpe[xx(]

Desverre er det lite å gjøre med slike folk, det hjelper lite å kjefte på dem i alle fall! Da kjører de bare enda nærmere land neste gang og stirrer deg bare enda dypere inn i øya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det godt å ha en stang ved siden av klar til kast. Jeg prøver å treffe de, en 60 grams stingsild eller et blylodd som klasker i vannet rett ved båten skremmer de fleste. Hvis de ikke har kvinner og barn i båten hender det jeg prøver og ta de med surfstanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Ser helt klart at du må ha fått kvoten din med idioter for de neste 10 årene nå, Jørgen[V](ref. Aulielva tråden)

Håper for din del at det blir LENGE til du møter slike kosentrasjoner av PAKK igjen!!

Hehe, ja det begynner å bli mye rart som skjer på turene mine om dagen. Men jeg satser på at det jevner seg ut over tid, dvs at jeg antakeligvis kommer til å få piggvar eller steinbit den nærmeste uka![ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som om du fisker i litt belastede miljøer, Jørgen![8D]

Trøst deg med at endel av båtfolket i Øyeren er minst like ille!![ :P ]

Dorging ved Årnestangen bør helst utøves på hverdagskvelder med dårlig vær, dersom man skal ha forhåpninger om å få fisk, eller i det minste beholde fiskeutstyret intakt.(uff, kjenner jeg blir irritert allerede, og så legger jeg ikke ut båten før sjuende mai)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at en kano med et par tomsinger paddla inn i tre snører før de skjønte hva vi mente når vi tilbød oss å sveive opp alle tacklene hvis de kunne vente i 2 min med å paddle videre. Dette skjedde i Leira et sted den er ca. 8m bred... Burde virkelig være mulig å se stenger og snører da?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.