Gå til innhold
Fiskersiden

Fikk rotte på stang


 Share

Recommended Posts

rotte eller ikke, unner ingen pattedyr, gnagere eller andre "dyr" å sitte på en krok ;)

Heller ikke å bli holdt under vann til de drukner, for så å bli sparket av kroken og uti vannet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som har ett smerte system som nevnte nei. Dessuten fisk er primært vannlevende virveldyr med finner i stedet for bein

Ok... Da skjønner jeg det! Kanskje...

En fisk er ikke et dyr... Og dette udyret (fisken) synes det er helt greit å bli halt ut av vannet, løftet opp i luften, bli kjelt med for så å bli sluppet tilbake i vannet igjen. Egentlig utrolig hvilke unnskyldninger man kan bruke for å forsvare sine egne interesser. Fisken har et helt annet nervesystem enn en rotte det er jeg helt enig i, men om du virkelig hadde vært en dyrevenn så burde det kanskje gjelde alle dyr? Eller mener du virkelig at fisk ikke er et dyr og at leveområde skal avgjøre vår behandling?

Jeg vet om flere arter, både pattedyr, amfibier og reptiler som primært har vann som sitt leveområde og som ikke akkurat har bein, så leveområde er vel kanskje ikke noe parameter i denne diskusjonen.

Om jeg hadde vært så uheldig å få en rotte på kroken så hadde jeg garantert avlivet den på en såkalt human måte. Drukning inngår ikke blandt definisjonen "human avliving" hos meg.

Forøvrig så er jeg helt klart for bevaring og beskyttelse av truede dyrearter. Som for eksempel laks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Da skjønner jeg det! Kanskje...

En fisk er ikke et dyr... Og dette udyret (fisken) synes det er helt greit å bli halt ut av vannet, løftet opp i luften, bli kjelt med for så å bli sluppet tilbake i vannet igjen. Egentlig utrolig hvilke unnskyldninger man kan bruke for å forsvare sine egne interesser. Fisken har et helt annet nervesystem enn en rotte det er jeg helt enig i, men om du virkelig hadde vært en dyrevenn så burde det kanskje gjelde alle dyr? Eller mener du virkelig at fisk ikke er et dyr og at leveområde skal avgjøre vår behandling?

Jeg vet om flere arter, både pattedyr, amfibier og reptiler som primært har vann som sitt leveområde og som ikke akkurat har bein, så leveområde er vel kanskje ikke noe parameter i denne diskusjonen.

Om jeg hadde vært så uheldig å få en rotte på kroken så hadde jeg garantert avlivet den på en såkalt human måte. Drukning inngår ikke blandt definisjonen "human avliving" hos meg.

Forøvrig så er jeg helt klart for bevaring og beskyttelse av truede dyrearter. Som for eksempel laks...

Har ingen sterke behov for å utdype meg noe mer om det, har tidligere sagt at den dagen det kan bevises at fisken føler sterke smerte av å bli fisket er det slutt på fiske også. Enn så lenge er ikke det fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser dette utsagnet overalt på denne siden. Hvem har kverka ei kveite med thermos? (Såvidt jeg har forstått det da.) :)

Vedkommende som hadde thermos-kommentaren, altså nanablag. Det anbefales å se den videoen :D Den ligger under Nord-Norge seksjonen av forumet (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.