Gå til innhold
Fiskersiden

Ny "art"


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Tanken var å sykle til Kvarven i regnvær, og dermed ha en viss sjanse til å ha plassen for meg selv, slik at jeg kunne holde på med diverse underlige tackelkonstruksjoner og lignende.

Men neida.

Tre polakker stod og fisket makrell i regnet, og jeg kom delvis til for å fiske litt etter diverse andre arter, med en haug bergnebb som resultat.

Så ga de seg, og jeg begynte å rigge opp stenger til morsomt fiske, men så kom det en polakk til. Han skulle heldigvis bedrive bunnmeite så det var ikke så i veien, selvom vanlig folkeskikk tilsa at jeg overlot halve brygga til han. Men Hoppende strømtackel fikk jeg ikke testet.

Så kom det en gjeng til på fire stykker som var svært så veivete med stengene. Og når jeg informerte om at de kastet over snøret mitt svarte den ene "Men det er ikke mitt problem. Det er fritt frem for alle å fiske i havet".

Jeg går utfra at siden han formulerte seg såpass vel kunne han nok norsk til å skjønne hva jeg kalte han da,

Så da ga jeg opp, fisket noen makrell til agn til neste nattfiske, og konkluderte med at nå gidder jeg ikke mere dagfiske på velkjente plasser.

Men den nye "arten".

Den lille stunden det bare var meg og en sivilisert polakk der hadde jeg et underlig napp, og når jeg sveivet inn var det veldig tungt. Men ikke antydning til liv. Jeg håpet jo i det lengste at det skulle være oe levende, men neida. Likefullt er dette noe jeg aldri før har dratt opp fra bunnen:

28aug11007.jpg

Og måten denne satt fast :

28aug11008.jpg

Jeg mistenker en sypike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.