Gå til innhold
Fiskersiden

Hummerfiske 2011


smiley
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjør seg med endelig litt fint vær snart, langtidsvarselet viser knallvær neste uke! Så da blir det muligens å teste ut nye områder. Hvor dypt setter dere teinene nå?

Da blir det kanskje endelig vær til å prøve seg i her! Har hatt en liten stamp med surt agn stående fra slutten av september nå, har et håp om at det skal gjøre susen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine stående på rundt 8-10 meters djup. Et par plasser har eg prøvd grunnare utan at det har gitt fangst for så å flytte de noen meter lengre ut og neste gang eg sjekka har det vore hummar der. Trur og at dei store nedbørsmengdene påvirker litt, sjøen har til tider vært nesten cognacfarga pga alt tilsiget og då er nok saltkonsentrasjonen i vatnet lite gunstig for hummaren på grunna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si hvorfor det ikke går hummer i teinene dine, er mange variabler inne i bildet, lokalitet, dyp, bestand, og agn. Dersom det er tilsynelatende gode lokaliteter du har teinene så kanskje et annet agn kunne gjort susen.

Ville nok uansett brukt fisk som agn, torsk har jeg dårlig erfaring med som agn, sei likeså. Jeg har vanligvis et par tre makreller i bunnen av agnbøtta som får stå i en god uke i tilnærmet romtemperatur, før jeg fisker berggylte som jeg deler i to, innmat og alt, og har oppi bøtta. Bruk for all del en bøtte/beholder med tett lokk!

Startkulturen du har i bøtta (makrellen) fra før setter ganske kjapt sitt tydelige preg på berggylta og det er klart til bruk. Etter hvert vil du se at du får en deilig gulbrun lake oppi bøtta selv om du ikke har tilsatt noe vann. Så er det bare å fylle på med mer agn oppi laken hvis det skulle bli tomt så er det klart på kort tid.

Endret av S.Eie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AGN !!

Riv klør av en krabbe , og knus denne !! legg den i agnposen sammen med Fersk/sur agn. Lite å ingen krabbe !! Ingen innvirkning på Hummerfangsten. Krabben liker nok ikke sin egen Liklukt :-)) Mine teiner sto ute med dette agnet fra søndag til igår fredag ( Pga jobb )!!! Ingen krabbe , Men 7 hummer og alle uten rogn :-))) fisker forholdsvis dypt !! 20 til 35 meter. Får faktisk lite rognhummer på dette dypet !! Ca 75 % keepers og 25 % utkast .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.