Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur på sjøen sammen med Havtryta


Pero
 Share

Recommended Posts

Hadde en toppers tur på havet på søndag hvor målet var å teste ut noen spotter utenfor Mandal. Da spesielt med tanke på å få opp en blåkjeft eller to :) Vi lyktes med både det ene og det andre, og spørs nok om ikke jakten på Martin sin favorittfisk kommer til å intensiveres fremover..... Må i hvert fall få teset ut noe nytt utstyr og noen nye tackler så får vi sjå hva det bringer.

La ut en liten rapport her, med noen kule filmsnutter........ Ble av en eller annen grunn ikke tatt bilder av de større fiskene .)

http://per-willy-ormestad.blogspot.com/2011/11/fisketur-med-lars-i-dag-201111.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :) Deler (og føler) deres glede. Håper dere forstår hvorfor jeg er så besatt av denne flotte fisk :)

Mandals kyst har enorm potensial

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det utrolig gøy ja, selv om blåkjeft er noe jeg har fått ørten ganger før :) Målsettingen var å få Havtryta til å få landet en, og han klarte jo nesten tre :) Utrolig flotte fisker ja og det hadde vært gøy å gutse litt og se hvor mange spotter vi kan finne som holder slike, og hvor store de er utenfor her. Har handlet inn litt stæsj, så vi får se :) Gleder meg til nest tur, og håper jeg rekker noen til før vinteren slår inn for fullt.

Mulighet for mye spennende fiske utenfor her ja :) Kjekt område å ha hytte i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det, da kom du meg i forkjøpet med å få lagt ut noe her inne Pero.

Men igjen; tusen takk for en gild tur - og nå er vel kilosgrensa på blåkjeft et naturlig neste mål...

Ligger ute en rapport på min blogg også, men den sier ikke noe Peros blogg allerede har sagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Blåkjeften...... Det er så deilig å se at det finnes folk som vet hvordan man skal sette en fisk ut i sjøen igjen uten at den får seg en real luftetur......Jeg er så lei av å se folk som gir en fisk en skikkelig luftetur før den lander halvt svimeslått, og er heldig hvis den ikke blir måkemat... Man skal ha respekt for fisken ( og da mener jeg alle fisker )..... Flott :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Blåkjeften...... Det er så deilig å se at det finnes folk som vet hvordan man skal sette en fisk ut i sjøen igjen uten at den får seg en real luftetur......Jeg er så lei av å se folk som gir en fisk en skikkelig luftetur før den lander halvt svimeslått, og er heldig hvis den ikke blir måkemat... Man skal ha respekt for fisken ( og da mener jeg alle fisker )..... Flott :goodjob:

Takk for det, blåkjeft har vært en liten drøm for meg en stund og endelig fikk jeg tatt en tur med skikkelig kjentmann. Pero omtaler jo disse nydelige fiskene som agntjuver, så veldig vanskelig å få dem er det jo ikke, men kjenner du ikke plassene er det ratt endel værre.

Og i mine øyne er det en selvfølge at fisk som ikke skal brukes både behandles og gjenutsettes så greit som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hamstret "litt" stæsj i det siste og regner vel med at vi får til en tur eller flere hvor vi kan gutse på litt større eksemplarer via litt mer målretta fiske. Har fått større før. har fått de stort sett som bifangst under fiske etter andre arter. de sluker jo over det meste av kroker:) skulle jo tro at vi kunne hatt enda flere og større på, om v hadde satset fir fullt etter kun blåkjeft.

Ut fra hva fiskerne rapporterer er det mye pigghå ute nå og de har levert en del på laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hamstret "litt" stæsj i det siste og regner vel med at vi får til en tur eller flere hvor vi kan gutse på litt større eksemplarer via litt mer målretta fiske. Har fått større før. har fått de stort sett som bifangst under fiske etter andre arter. de sluker jo over det meste av kroker:) skulle jo tro at vi kunne hatt enda flere og større på, om v hadde satset fir fullt etter kun blåkjeft.

Ut fra hva fiskerne rapporterer er det mye pigghå ute nå og de har levert en del på laget.

Er ikke feil med flere turer etter BK, men det er vel en viss fordel om det løyer litt før man drar på havet igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er en smule vilt vær om dagen........ håper på å kunne komme meg ut litt i løpet av helgen, er virkelig lei av innetilværelsen....... vurderte faktisk å ta pontongen til lenefjorden og ligge å plaske der i le om det ikke gir seg....... evt ta en runde i harkmarksfjorden.....

Uansett skal en vel ikke klage for mye, så lenge tempen holder seg og kulde og snø holder seg vekke. skal se det kan bli mulighet også for noe torskefiske i Jula:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.