Gå til innhold
Fiskersiden

Stella


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Ser at det er mulig å få Shimano 'Stella' 4000 FD til 3990 på nett. Det må jo være en god pris. Noen som kjenner til bedre tilbud en dette, eller er det nå jeg bør slå til?? Hvis ikke detter jeg vel ned på en Shimano Twin Power CI4 4000 SRA til halve prisen...

Ikke så langt unna hvertfall: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31990195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en gammel modell som kom før FA modellen så vi snakker mest sansynlig 90-tal her. Ikke med d sagt att snella er dårlig men verdien er jo ikke den samme som på nyere modeller. Hvis du fisker mye i sjøen så bør du vurdere ein SW modell ellers så er d ein go pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting å tenke på er at mesteparten av pengene shimano bruker på research and development er gjennom stella serien. Når nye stellaer lanseres er de nye på mange innovative og gode ting. greia er at når disse kostnadene er dekket kommer teknologien til de aller fleste billigere modeller. Ja en stella fra 90 tallet var dyr for sin tid, men du betaler ikke for teknologien og kvaliteten sett i forhold til nyere modeller fra Shimano. det er godt mulig at en ny exage er bedre enn denne stellaen, til tross for en tredjedel av prisen. sikter til finn linken, ikke FA modellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må nødvendigvis ikke være siste modell. Men som sagt tidligere så er det en kontinuerlig utvikling, så siste er best. Men er prisen rett, så kan du får en knall snelle med en eldre stella. Fortsatt brukes FA modellen av stella til tuna og GT, uten at folk klager på snella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nødvendigvis ikke være siste modell. Men som sagt tidligere så er det en kontinuerlig utvikling, så siste er best. Men er prisen rett, så kan du får en knall snelle med en eldre stella. Fortsatt brukes FA modellen av stella til tuna og GT, uten at folk klager på snella.

Hei , ikke noe galt med Stella FA i det hele tatt. Det jeg mente var at utviklingen har vært stor på Stella :) Så personlig syntes jeg for eks Twinpower 2500 CI4 overgår 2003 Stella FA til de grader ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de små snellene blir det litt overkill med Stella, strengt tatt. På de store størrelsen, til f.eks. GT og tuna, har eksempelvis Stella et kulelager i bakkant av pinion-drevet, som Twin Power ikke har. Når det røyner på som værst har sånne detaljer noe å si. Men neppe på ørret og gjedde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de små snellene blir det litt overkill med Stella, strengt tatt. På de store størrelsen, til f.eks. GT og tuna, har eksempelvis Stella et kulelager i bakkant av pinion-drevet, som Twin Power ikke har. Når det røyner på som værst har sånne detaljer noe å si. Men neppe på ørret og gjedde :)

Hei :) Stella er ei super snelle gutter :) Kjøpte en helt ubrukt Shimano Stella 2500 FA som lå på finn for kr 1800., inkl frakt å t.o.m 120 meter sufix 0.10 på kjøpet. Men det jeg mente med mitt svar var at utviklingen har vært stor, tenker da på kontra Twinpower CI4 å Fireblood 2500 FA.

Men de nyeste Stellamodellene har nok flere finesser, å det tenker jeg å finne ut av " kr 3990 for Stella 2500FE i en butikk rett i nerheten på januarsalg "

Mulig mine forventninger var større enn de burde være på 2500 FA"en jeg kjøpte :)

Uansett, noe annet enn Shimano SR modeller er uaktuelt etter jeg blei smitta av Shimano basillen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har ei Stella 2500F, kjøpte den til halv pris enten høsten 2002 eller 2003, det var i hvertfall året før den ble erstattet med FA. Synes det fortsatt er ei meget god snelle, og uten tvil mye bedre enn de fleste rimeligere Shimanoer i dag. Mener å huske at vekta er 234g, denne snella er dermed lettere og har også et stivere stativ enn det meste av moderne sneller fra Shimano. Er ikke enig i at snellene alltid blir bedre for hver generasjon, har også ei Twin Power 1000FA, denne gir et mye mer solid inntrykk og har jevnere gange en TP 1000FC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med abbor at nye generasjoner/årsmodeller ikke nødvendigvis oppfattes som bedre en tidligere..

Mener å huske at det var kvalitetsvikt i en "generasjon" Biomaster for lang tid tilbake også.

Alikevel er vel disse unntak

Heldigvis ikke blitt skuffet over ny Twinpower så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sammenligna mine relativt nyinnkjøpte , som følger :)

Twinpower CI4

Fireblood FA

Stella FA

Nye ubrukte sneller i 2500 størrelse :) Twininpower en drøm å fiske med, å det samme med Fireblood " men Stella helt sykt tight å presis " Stella FA var ubrukt når jeg kjøpte den, på tross av at modellen er noen år gammel !

Har planer om ei Stella 3000 i løpet av våren, å da heter den vel FE :) Ikke at det finnes andre sneller en Shimano, for det gjør det.... Men makan til kvalitet på de jeg har prøvd skal andre produsenter slite med å matche. Kjøpte også en citica 200E, resultatet var ikke uventa " for en maskin " så blir nok en eller 2 multier også ifra Shimano.

Så det er nok med sneller som alt annet, du får hva du betaler for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Daiwa er bra, meget bra :) Har flere litt eldre dyre Daiwaer, men litt påfalende at de ikke prøver å følge markedets når det gjelder prising. På gero ligger det ei Daiwa Nessa til 50 pros rab på tilbudsbordet, å t.o.m da er ikke snella atraktiv ;)

Min mening er at Shimano har reist ifra alle konkurenter på pris , modellutvalg og ikke minst tilgjengelighet " å perfekt serviceaparat " ,

Med mindre det skulle skje noe revolusjonelt, holder i hvertfall jeg meg til Shimano :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.