Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske i Sandebukta?


Sjøauren
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Var en som gikk tur med hunden sin fra holm camping og over til der hvor sande fabrikker var før. så isen er jo trygg 7 cm stålis hørte jeg :D Skal ut til Malern i mårra og prøve meg litt utpå hauken,fangst rapport følger i morgen :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer fangst rapport fra turen på Fredag og lørdag.På fredag reiste jeg og fattern ut for å prøve fiske ute ved Hauken.

isen så litt utrygg ut men jeg sjekket litt utover med å borre meg utover å isen var tykk nok i lange baner,15 cm.Så da var det bare å traske utover til plassen jeg pleier å fiske,ca midt ute bukta,rett utfor parkeringa ved malern.Starte fiske kl 0900 til 1600.På de timene tok vi ca 100 fisk.Det ble 7 slag til sammen:Makrell,Sei,Torsk,Havabbor,Kolje,Hvitting og 1 knurr.Havabboren var 1,3 kilo fikk kun 1 sei den veide 3kilo.Flott størrelse på nesten all fisk.Fileterte all fisk,som skulle bli til Fiskekaker :bbq:

På lørdag reiste jeg ut igjen,kom litt seinere utpå på Lørdag uten fatter i dag.Men fikk 35 fisk ikke så bra bett denne dagen men var jo bra da.Fikk 2 sei, 1 torsk på 3 kilo og 2 koljer på ca 2 kilo hver seg.fiska fra 10 til 15. All fisken beit på bunnen og 4-5 meter over bunnen fikk vi de fleste seiene.Der vi fisker er det ca 40 meter dypt. Når vi kom utpå isen var det 15 kalde :coldb:

Så det er bare og reise ut,men gå langt ut å fisk dypt 30 til 40 meter der er det best har jeg lært meg opp igjennom årene jeg har fisket der ute....Så Tvi-Tvi til alle fiskere som skal fiske rundt Hauken.Neste tur blir Til Fredann :dribble:

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spesielt med havabbor fra isen. var det noe fart i den? var på hauken sjøl på søndag. fiska litt utafor selve grunna, på 40-50 meter. blei ganske grei fangst med en gjeng hvitting oppmot 600, ei hysa rett under kiloen og to sei, med på største 2,3kg. isen var trygg og nydelig å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havabboren dro som Kolje,trodde det var det da jeg fikk den på,men ble overrasket at det var en havabbor. På vinteren så har den en tendens til å gå på veldig dypt vann i motsetning til sommeren da den er på jakt etter sild langs med land og jagger den inn på grunnene der vi kan se dens særpregne jakt metode.Vet at det blir tatt noen Havabborer i løpet av vinteren på Isen :rolleyes:

Har fått mange haier på isen,men det er som regel små flekket Rødhai,det er det mye av der ute.Kanskje det blir grå hai på kroken før eller siden det hadde vært kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.