Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske i Sandebukta?


Sjøauren
 Share

Recommended Posts

Greit bett på Fredag på Hauken,25 hvitting ei kolje og 1 sei på 2 kilo.Lørdag fisket jeg ved Bekkeskjær,der ble det 12 hvitting,1 kolje 2 knurr og 4 flyndrer.Isen var tynnere ved bekkeskjær enn ute ved Hauken.

var nok 10 cm tynnere der.Sønn min gikk igjennom isen ved land,var ikke dypt der.Er nok redd isen i bukta vil forsvinne vist det blir så mildt som spådd.Kanskje den holder i 1 til 2 uker til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en rykende fersk tilstandsrapport på isforholdene?

Løpet for isfiske på sjøen er vel kanksje kjørt for i år (?), er jo vårtemperaturer så det holder ute nå..

Var langt sydøst for Hauken idag

Rundt 20-25cm is,holder seg bra,ikke no overvann eller snø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skrive under på at isen er glatt ved hauken nå. var vanskelig å få fotfeste når jeg skulle "løpe" bort til stenger som runna idag. var like vanskelig å stoppe i tide. sklei forbi et par ganger mens varslerne hylte:) var lenge laber fangst idag, men det tok seg opp i halv femtida. frem til sekstida runna det jevnt med sei og hvitting, så det blei greit med mat med hjem. ikkeno store individer dessverre. men var moro med litt godt med action for en gangs skyld.

målte isen til 18cm der jeg var idag. tror den holder to-tre dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag selv. Fikk en blank, fin SØ på 1k med k-faktor på 1 på silda og ej kolje på drøye 500gram på balansepilken, kammeraten min fikk ei tilsvarende kolje og 1 hvitting på en shad, samt en ganske røslig(~700gram) hvitting på ei stor agnsild fiska dypt.

Syns bettet var tragisk og isen preget av våren. Så bølgene fra gynginga grunnet gåing på isen på 3-4m avstand fra hølet. Blir ferskvann på meg skal jeg flere turer på isen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.