Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite i Bodø distriktet


Lord Flashheart
 Share

Recommended Posts

Da har frøkna fått seg jobb på Nordlandssykehuset i sommer og herværende ser for seg muligheten for å prøve litt nye fiskeplasser. Siden jeg overhode ikke er kjent der oppe hadde en blitt veldig takknemlig om noen kunne tipset om noen fine plasser etter kveite. Saltstraumen er jo kjent, men vil helst være en plass det er mye fisk og lite folk. Kommer til å ha en liten båt tilgjengelig. Er det driftsfiske dere bedriver etter kveita, eller hun tagbar under trollingfiske også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan du fikk godt tips av Ban ,starta selv i fjord med målretta fiske etter kveita.Ut fra de fangstene vi fikk i fjord tro jeg ikke på noen måtter vi ligger etter merre profilerte plasser som rund Tromsø.Tildels grov stor kveite 80-150kg ble det tatt flere av i omengnen.Med utgang punkt i havna i byen utsettet vil jeg si at innen for en times gange vil du finne mye morro.Tror helt bestem at jeg skule få kveite 4-6min gange fra havna eller i havna.Selv driver jeg med drifte fiske etter kveita med sild og sei for ikke helt til det dere med de gumifiskene .Skulle du ikke finne kveita for du ta frem tråden til sommeren og send en Pm så skal jeg se om du ikke kan få en tur med meg.Lykke til du kommer til et flott område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei, slenger meg med på denne tråden, da det gjelder det samme.

Når man skal lese av "plassene" på sjøkart, hva skal man egentlig se etter?

Er vel grunner med sandbunn, med bakker ned mot dypet?

Men hvor ser man at det er sandbunn?

Er det noen som kan vise på et kart hvordan "plassene" skal se ut?

Har vært ute i dag på tredje turen etter kveita uten hell.

Er helt fersk i gamet og prøver å lese meg opp... Finner mange gode tips og råd her på forumet, men enda har det ikke slått til.

Fisker i hovedsak på Nordsia, for de som er lokalkjent.

Tar gjerne mot tips og gode råd. :)

Mvh.

Steinar Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.