Gå til innhold
Fiskersiden

steady
 Share

Recommended Posts

hei lurte på om noen av dere har vært borti cyclocross sykler?

tenkte å ta opp en gammel idrett jeg bedrev for alt for mange år siden.

så da kikka jeg litt på en slik å lurer på om det kan være noe for meg å trimme sideflesket på.

likte den tåler litt mere enn nylagt asfalt da norge er kjent for høy standard på veiene.

http://www.merida.no/cyclo-cross-3-md.4972415-198490.html

en link så folk ser hva jeg tenker på.

det er kun for hobbytrim samt unngå hjerteinfarkt før fylte 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har cyclocrosssykkel, den funker bra den prøvd den selv, funker fint på jorde, grusvei, asfalt, og muligens en fin sti.

Det går jo også ann å bytte dekk til dekk uten spor så har du nesten en landeveissykkel hvis du syns det er morsomst å sykle på asfalt.

Selve sykkelen du ser på vet jeg ikke mye om, men hvis du har tenkt til å sykle litt på sti og det kan bli litt klin, vet jeg ikke om skivebremser er tingen??? men jeg er ingen ekspert, så er smart å spørre noen som har litt mer informasjon og ekspertise om sykkel i knotten enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler med cyclocross vs. landevei:

Litt høyere bakkeklaring, mer komfortabel sittestilling, mer helårsbruk (kan skifte til piggdekk), kan brukes på annet underlag enn asfalt, generelt mer allround enn en racer.

Den aktuelle sykkelen er helt ok, litt kjip girgruppe (nei, Tiagra er ikke like fett på gir som på snelle) men den funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke noe om cyklocross, men har mye erfaring med å pakke sykkelen full av fiskeutstyr, og gjerne unger og tråkke i vei. Med tanke på trim tror jeg ikke det finnes noe bedre, det blir slitsomt, variert og ingen fare for belastningsskader. Masse frisk luft, og det føles ikke så meningsløst som de fleste trimformer gjør.

Jeg pleier å kjøpe sykkel på loppemarked og sykle dem ihjæl, tar ca ett år å totalt slite ut en sykkel, og innen den tid er det nye loppemarkeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta opp gamle kunster jeg bedrev for 40-50kg siden. derfor jeg vil ha sykkel til trimformålet.

så lurte jeg på om noen hadde testa disse, takker for tilbakemeldinger å regner med jeg vil bli den stolte eier av en slik innen rimelig tid.

slik de snakker om den så er de jo rimelig allsidig da de brukes på landeveien og grusveier. ser noen bruker de på birken åsså. så litt juling må de da tåle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.