Gå til innhold
Fiskersiden

Cordura stangtuber - funker disse?


Mikael NJ
 Share

Recommended Posts

Hei, har etter hvert skjønt at det er lurt beskytte stengene under transport. Spessielt når man sykkler og går i så mye kratt som jeg gjør. Så derfor på disse stangtubene fra skittfiske:

http://skittfiske.no...0000059142.aspx

Billige var de i alle fall, men holder de mål? De eneste kravene jeg stiller er at de ikke er altfor tunge og at de tåler juling uten at innholdet går i stykker.

Noen som har erfaringer med disse, eventuelt andre rimelige alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fremt du får festa de på sykkelen så er det bare å kjøre på. de er tyngre enn å ha bare stanga i handa, men tunge vil jeg ikke kalle de. skal man gå lang fjelltur blir saken litt anderledes selvfølgelig. når det gjelder hvor solid de er så kan man si at de hjelper godt mot mye, men hvis man tråkker på de så har man flaks om bare stangtuben blir ødelagt og ikke stanga som lå inni.

men anbefaler absolutt å ha noen sånne. er som gimbo sier knall å ha bil, tog o.l. på flyreiser må nok oppgradere til såkalt "bazooka" av hardplast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes flere typer; noen av de vil jeg absolutt ikke anbefale hvis du f.eks. skal sende stang/stenger med fly. Biltema sin tube er flott til å oppbevare en fler-delt stang i, men stoffet er for mykt hvis utsatt for et visst press. Til turer osv så er de helt supre, vil tro Skittfiske sine er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.