Gå til innhold
Fiskersiden

Bryggemeite Stord


thor  oddvar
 Share

Recommended Posts

Heisann :)

Da har jeg fått begynt å prøve meg med litt lett-meitefiske i sjøen. Har ikke noe kraftig utstyr, men den gode gamle slukstanga har gjort nytten. Jeg har laget egne tackler selv som jeg agner med reker, og dette har fungert fint.

Øver flere dager med sol, regn, sludd og snø har jeg prøvd meg fra båtbryggene. Vannet er fortsatt kaldt, men det er liv der nede. Etter å ha kastet uti satte jeg meg godt til rette i campingstolen. En varm kopp kaffe og en kvikk-lunsj var god ventemedisin. Etter ikke så alt for lang tid bet det på en liten tass. Dette var en liten og hissig knurr.

2419128_orig.jpg

Den knurrende fisken.

Etter en stund bet det på en liten sei. Fikk mange av disse i løpet av kvelden. De stimet omkring under bryggene.

3727766_orig.jpg

Ikke stor, men gøy allikevel.

Neste dag var det knallsol! Da tok jeg nok en gang med meg kaffe og kvikk-lunsj, og var klar for nye utfordringer. Det tok ikke lange tiden før det bet på en flyndre. Er litt usikker på arten, men tror det er en lomre.

2426856_orig.jpg

Her er fangsten på vei opp.

IMG_6102.JPG

Resten av dagen ble det bare noen napp + fisk som ikke ville følge med helt opp til overflaten.

867924_orig.jpg

Deilig å fiske i solskinnet.

Senere på Kvelden tok jeg meg en ny tur igjen. Da ble det nok en sei + en liten lyr.

8991617_orig.jpg

Har blitt hekta på dette med meitefiske, så kommer nok et nytt og bedre innlegg så snart jeg har fått fuktet krokene mine igjen :)

NB: Får ikke fram bildene :( Har ikke gjort det før, så hadde vært fint om noen hadde tips :)

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig fint ut det der, deilig når det våres og forholdene for (brygge)meite ligger til rette!

Jeg fikset bildene dine. Hvis du hadde valgt å redigere posten din, så hadde du fått frem følgende kode der bildene var plassert:

[ media='']http://www.weebly.co...867924_orig.jpg[/media]

Jeg kopierte alt mellom taggene , altså selve den blå linken fra linjen over, så fjernet jeg taggene, trykket på "Image" ikonet på verktøylinjen til posteditoren (Der du antagelig har valgt media tidligere, image er på linjen under, litt lenger til venstre), så limet jeg inn linken jeg kopierte og vips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.