Gå til innhold
Fiskersiden

Rovfiskerne bryter grenser-nye arter, nye perser


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Det hele begynte med at vi Rovfiskere har snakket om å ta en tur ut i Karmsundet i mørket, men når dagen, som det passet for "alle, kom så blåste det nesten vekk. Så vi trakk inn i en av mine absolutte favorittplasser. Fangster derifra har før vært : Bergylt:1923g, sandflyndre:950g, rødspette:1780g, ulke:470g og bl.a norgesrekord på fluefanget bergnebb...

Jeg og KIS kom omtrent samtidig og begynte med å teste om det var kommet bergylte, mens ennå var lyst. Det var det ikke (slik som vi liker det) Men KIS begynte med å dra opp vår alle venn sypika

>[img]

Etterhvert kommer det opp litt småtorsk, sypiker og KIS får og en ok blåstål på rundt de 250g.. dette omtrent samtidig som Ståle får en bergylt på 910g

050520050025lAQTkmEGc6wdLbIim5.JPG?19

050520050035r4PMSALrVCjQ7tx4R6.JPG?64

Og så etter atter en stund og det har mørkna enda litt til, kommer det litt grynting fra Ståle om at han trenger håv, NÅ

Jeg finner frem håven, mens kompis KIS sitter dønn i ro og slapper av, ser ned i vannet og utroper " Grattis Ståle, du har klart det!!"

050520050053COCgoUilt6XEBeEX7G.JPG?11

Ståle hadde nemlig ett mål for året og få rødspette på over 1,5kg

Denne nydelige saken veide 1,655g og var ca 55cm lang

Etter dette går det litt tråere, jeg får en sandflyndre på 516g og Ståle drar opp en ny art for stedet, nemlig ålekvabbe på 160g..

Så nærmer det seg slutten og jeg skal dra inn for å sjekke agnet på en stang jeg hadde ett napp på for 15-20 min siden (men da var det inget) og der er det jammen litt motstand, og hva skuer mine øyne : en meeeget pen ålekvabbe på 340g og 41cm, NY ART, nr 72

050520050027vTzP9HlKIeF7z3OOco.JPG?40

Og ja, det var en meget fornøyd gjeng med Rovfiskere som dro hjem!

Ikveld venter Østlandet og sjappa til Tom-Ole

PS: det mangler desverre noen bilder, men det er fordi FotoKnudsen hadde en veeeldig dårlig dag igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja vi hadd en fin tur igår med god utelling. Spette av en viss størrelse har vært blandt topp fem målene mine lenge. Deilig når ting ordner seg[ :D ]

sitat:Fin fin rødspette Ståle, grabba med pers. Regner ikke med at du praktiserte C&R på den:)And the fish swims happily away... Med bilder til og med!

sitat:Virker jo som et særdeles spennende sted å fiske, dybde-, bunn- og strømforhold?

Steinete, noe sand, grunt (3-5m?), lite strøm. Lun vik med kort vei til dypere vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av bildene som mangler er vel det av meg med en pen rødnebb på 270gram:-)

Men det er flere faktorer som mangler her bla at ålekvabba til Thor psyka stakkaren totalt ut, som sett på dette bildet

050520050004jtotXF7IdrRZLgICKo.jpg?53

Jeg syns heller ikke det å noe å legge skjul på at staten betaler oss for å holde slike som StåleG på selskap

050520050028dw4XMAaxEdRHxaBuIi.jpg?30

Ålekvabba til Ståle var forresten en skikkelig grusfetisjist

050520050025TY8goqfrORwKo1WgAc.jpg?69

Men spøk til revolver, det blir ålekvabbejakt på meg fremover tenker jeg, og det var en nydelig spette!

050520050036ydm1YXcndruoZKtaxl.jpg?100

0505200500422BZNnIJkoXasKeeRns.jpg?63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ja du har det med å dra oppmerksomheten bort fra fisken Ståle

Gåddæmbit! Litt uheldig der, ja.

Regner med at når KIS legger ut slike bilder så er det noen såre følelser som styrer ham. Jeg kom nemlig til (helt korrekt btw) å påpeke at "du er jo ikke fotogen i det hele tatt da, KIS!", etter det tredje typiske "psyko-charlos"-bilde i lokalavisa ifjor.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Det var pene fisker ja. Begynner å bli lei detta studie tullet. Nå vil jeg også ut å få fisket skikkelig!! ...Snufs...

WORD!

Umulig for oss "skolegutter" å hamle med slike rovfiskere i konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Det var pene fisker ja. Begynner å bli lei detta studie tullet. Nå vil jeg også ut å få fisket skikkelig!! ...Snufs...

WORD!

Umulig for oss "skolegutter" å hamle med slike rovfiskere i konkurranser.

Ja, og bare vent til jeg tar 2mnd sommerferie...heyyyyy det var vel dere det ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis en koselig tur dette.

Og gratulerer med persen din Ståle, ikke noe T-fat det der nei.

Forsåvidt må jeg vel også gratulere Thor med art nr 72, Ålekvabba.

Det begynner å fylles opp på lista nå Thor.

Så Tangsnelle rekorden din sto under Grønngylt rekorden min i Villmarksliv,...greit med lokale helter på de listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:And the fish swims happily away... Med bilder til og med!

Med dette Rex-sitatet mente jeg at spetta ble satt tilbake. MEN jeg kunne tatt meg en ordentlig spettemiddag med god samvittighet. Vi er ikke ekstreme heller! Kroken satt løst og "plata" var i god form etter fotosessionen, så det bare falt naturlig...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.