Gå til innhold
Fiskersiden

Rovfiskerne bryter grenser-nye arter, nye perser


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Huff huff, jeg må vist ut på bjerget for å få noe jeg kan vise frem jeg også.

Og den spetta du fikk Ståle, hvorfor kasta du den supermiddagen på sjøen igjen?

De fleste fisk jeg knekker til middag kan fint settes ut igjen.

Har veldig lite dårlig samvittighet for det.

[ :D ][ :D ][ :D ]Spis fisk så blir du frisk[ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff og huff, sjøl Ola. Hvis du leser hva jeg skriver om c&r av denne spetta så ser du at den IKKE ble satt ut igjen av svart samvittighet! Man kan drepe og spise fisk hvis man vil! Det vet jeg![ :D ]

Men nå venter jeg spent på noen saftige bilder postet av KIS som viser kveldens fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, bildene av gårsdagens ålekvabber har kvernet i hodet hele dagen (ganske sykt igrunn) så ikveld måtte jeg teste. Begynte i skumringa, og det var fisk på med en gang. Lander litt diverse før det kommer noe oppover som gjør at jeg famler frem håven...er det ålekvabbe...nei...paddetorsk???-adrenalinet stiger enda et hakk....så ser jeg det-en feit og stor som f vanlig ulke!!!!!! Skjønnheten(?) veide 510gram og er soleklar ny pers!

Dessverre er ikke bildet helt topp, selvutløser, skumring og begrenset tid gir dessverre ikke så bra resultat

1115333828.jpg

Totalt på ca 1t ble det

4sypike

1berggylt ca 800gram

1 feit skrubbe ca 400gram

1 Vanlig Ulke 510gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:JA, bildene av gårsdagens ålekvabber har kvernet i hodet hele dagen (ganske sykt igrunn)

Er vel egentelig en smule sært en del av det vi driver med ja,er nok ikke alle som ser gleden i ulker og ålekvabber nei[ :) ] Ikke ment som mobbing folkens,har fisket etter raringer i alle år sjøl, og har vel ikke sluttet med det enda sjøl om det blir mindre bryggefiske nå for tida.Har store problemer med å få med fiskekompisene på fiske etter kvabber o.l,har vel noe med alder å gjøre,da de fleste er 40+.Sjøl har jeg ambisjoner om å få inn flere småtasser på lista mi i år, mangler dvergulke,fjesing,brungylt,flire,dvergmalle,tangsprell m.fl.

Må jo prøve å holde tritt med den yngre garde på antallet arter(Thor m.fl. nærmer seg faretruende[ :D ]).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 rovfiskere (meg, Davidsen, fru Davidsen , OlaG) og en mini-fisker (Sigurd Davidsen) fisket noen timer ikveld, med tildels bra fangst.

Av de mest nevneverdige fangstene nevner jeg:

4ulker (Sigurd fikk den største på 510gram...)

3 sandflyndrer over 500gram (540, 580 og 600)

+store mengder sypike, småtorsk, bergnebb og diverse.

Meg og sandflyndre på 600gram

070520050046YXwdi1d484TFll8XrQ.jpg?95

Sigurd med ulke på 510gram, ikke umulig det er den jeg fikk igår...

070520050049bj1OeUI4BrUNrE28Ur.jpg?17

Sigurd er forresten veldig hyggelig turfølge, ivrig, morsom og alltid i godt humør. Ganske tøfft gjort å holde en slik ulke også spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av limanda

Er vel egentelig en smule sært en del av det vi driver med ja,er nok ikke alle som ser gleden i ulker og ålekvabber nei

Mangt er sært og rart i verden. Jeg kjenner en kar som hele lørdagene springer rundt på ett jorde og leter ettet små hvite baller. Og dytter de ned i små hull. 18 små hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.