Gå til innhold
Fiskersiden

Akersvannet


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

I går kveld var det fint vær, lite vind, og tid for årets første tur ( i åpent vann) til Akersvannet. Når vi kom til båtutleie la vi merke til at det var relativt mye biler og folk der, og da også en del båter utpå. En del folk sto på brygga og fiska, selv leide vi en av båtene som ikke så fullt så skrøpelige ut som enkelte av de andre, kastet wobbleren bak båten og startet med dorging. Troa på fisk, helst stor, var på topp. Desverre skulle det ikke skje så veldig mye på denne turen. Jeg prøvde det meste jeg hadde av wobblere, jigger og sluker, og fisket langs sivet og på dypet. Men bortsett fra ett napp på jiggen, var det helt dødt.

Vi hilste såvidt på noen som var i en båt med elmotor der, og de hadde hatt litt bedre hell med seg og fått en på 4,8...

Men uansett en flott tur i sola. rundt klokka 10 dro vi båten opp på land, og sa adjø til akers for denne gang.

Men det blir nok flere turer, gjeddefeberen gir seg ikke før det blir bra fisk ;)

Det var oss som satt i den båten fiskern, jeg og tvt fikk ingenting iløpet av dagen, var helt dødt. Så var det en annen kompis som tok turen etterhvert, og da begynte det å blåse opp litt og trua kom, så fikk han som hadde fisket i 15min fisk :) i motsetning til meg og tvt som hadde vært der i 5 timer, like etter gikk batteriet tom for strøm, (selvfølgelig) så da så vi oss nødt til å gjøre noe annet så vi prøvde å meite litt uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg mistenkte ja ;) Vi fiska en stund rundt plassen dere meita også, men fikk nada... Sikkert kjekt med el-motor.

el-motor er fint det, hvis man er lat... men hvis det er greie forhold for å ro så er det minst like bra, hvis ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med elmotor er at man får full kontroll, og istedenfor å drive rundt i hytt og gevær kan man velge selv hvor man vil "drive", særlig hvis man har frontmontert. Jeg har frontmontert med Ipilot, og jeg finner rett og slett ikke gode nok ord for hvor fantastisk den er... Har ikke testa Akers ennå dessverre. Jeg er litt treg, burde absolutt tatt meg en tur dit. :-)

Endret av JørgenØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt for kaldt i vannet der nede enda :( men er stooor fisk der i år og.. lå å slækkan mellom øya og brygga med en pils i handa og en Alien Eel (Ambulance) på jerkstanga; så banka det te no sinnsykt og dro den opp te båten.. FY *****.. aldri sett så stor gjedde i hele mitt liv. lot den gå utover for å slite den ut litt. men den sleit seg selvfølgelig.. men dette var garantert 13-15kg fisk. er en "tommestokk" på siden av båten og vil tippe fisken var 1,2 - 1,4 m lang. og feit som fy :) fikk ikke sove ordentli på flere dager.. haha..

men vent te tempen er rundt 10grader der nede hvis dere skal gå etter gjeddene.. er litt dævve før gytinga. og gjørsen begynner å virke ordentlig der nede på 14-16grader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.