Gå til innhold
Fiskersiden

Bjøra 2012


Nils Master
 Share

Recommended Posts

"Den 24, da blir det"

Ja, ta med noen Olav-pølser ! Så ribbena mine her for noe uker siden, riktig nok på røntgen, men det var et skremmende syn. Hører at JoDo har blitt helt drøvtygger. Kan da umulig være bra å stappe i seg alt dette grønne. Klipte plenen i går, så jeg lurer på om jeg skal ta med noe oppover. Er vel samme hvilken "kompostkvern" dette går i. Har sånn øko-klipper, så han slipper å kutte "salaten" mer. Ferdig til å tygges dette.

Ellers så lurer jeg hva i all verden de driver med der oppe ? Nå har de brent opp vadere, kjøpt thermometer, høvla over noen gårdkjerringer, småonanert mens de har justert wobblere, ja simpelthen gjort det meste. Og, ingen fisk !

Nei dette blir optimalt, Oteren ! 22 grader og 7 grader i Bjøra, og massevis av øl og brennevin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til GT.......takk som byr hageavfall, og nærmest er jeg å regne som gourmet-kokk, men jeg har ingen oppskrifter eller prodsedurer som inneholder eller omhandler bruk av gressmaterialer. Når man har fersk nybløgget Bjøralaks på 8,2 hengende holder man seg til mere tradisjonellt tilbehør.

Men for all del, jeg kan skuffle litt klorofyler i salaten til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke det var mulig å bli mer laksegael enn det jeg er nå, men av å lese dette her så skjønner en fort at laks er ikke bare laks. sitter hele året å tenker på neste sesong, fra sesongslutt 1oktober til 1 juni. (rogalandsevler). bare noe nytt her i området som det mange år siden det har vært så tidligt, 22. april var de første nygådde laksene på plass i etne elva. før så begynte fiske 1 mai å da ble de tatt fisk.

kjekt å se at de begynne og komme på land i bjøra :) hvordan er det å få fiske der oppe i mai? dyrt? vanskelig? eller rett å slett umulig ? :shifty: er ikke gammel av alder 20 år, med 17 år i elva :D hadde vært spennende og fått til "tidlig" fiske i bjøra neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moberg:

Kopier nettadressen til bildet ditt på Photobucket, åpne ny trådpost her og trykk på knappen "Image".

Nytt vindu spretter opp - her limer du inn adressen og Voila! :-))

Gratulerer med en flott laks - Detaljer?

Bjralaksen.jpg

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til GT.......takk som byr hageavfall, og nærmest er jeg å regne som gourmet-kokk, men jeg har ingen oppskrifter eller prodsedurer som inneholder eller omhandler bruk av gressmaterialer. Når man har fersk nybløgget Bjøralaks på 8,2 hengende holder man seg til mere tradisjonellt tilbehør.

Men for all del, jeg kan skuffle litt klorofyler i salaten til deg.

Gratulere så mye JoDo !! Dette var opptur, og så bra at dere klarte det før de to "mårhundene". Hils Eivind så mye og.

Gresset har gått i komposten, så du får bare fortsette å kose deg videre med ruccolaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at fisken ikke er registrert på børsen enda, så dere må ikke se bort fra at Haukø har tatt opp en til tining nå ikveld som han melder inn like før dere i morgen tidlig :lolu:

Tatt på enhånds, 0,08 fortom og tørrflue størrelse mygg... :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp......varmere nå. Går an å gå ut nå uten balaklava.

Var til tide behagelig på elven i formiddag, vind er der jo alltid her i dalen. Tempen ligger på 14-15 plussgrader. Det er fremdeles kaldt om nettene .

Det snur seg fort nå, så Namsen blir nok grisestor om ett par dager. Vi er redd vi får Namsen inn på Storskogmo snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.