Gå til innhold
Fiskersiden

Bjøra 2012


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ser som det er raketter som går i Bjøra nå. Det fangstes mest i Søråa og til og med i Eida.

Velkjente navn er det på noen fiskere også.

Men jeg etterlyser snart andre renommerte laksefiskere på børsen.

Hår og skjegg, hva gjør du på. Kan ikke du rette på forholdene med en slings og en firehjulstrekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk sinnsykt mye vann i helga, folk snakka om atte det var en meter høyere enn det som det pleier og være.. jeg mista en "ubåt" på fredag, lørdag så var det en som tok en på 6,5, og en liten på rundt kg, på søndag blei det bare tatt en liten kg fisk som jeg vet om

dette var rett ved bjøra camping.. den jeg mista, mista jeg rett på nedsia det ene tredet som står før svingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 fisk til nå er elendig. På en annen side er mange forventetede navn representert på børsen nå.

Med litt til idag og imorgen kommer en under halvparten av "vanlig" åpning og 1 tredel av en godt mairesultat.

Også mangler det noen store. Jeg håper at noen kjente flesker til med første 15-20 kgs. Gjerne på maistatistikken.

Plutselig ligger agnet foran en svær j..vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom akkurat hjem fra bjøra nå og må si at elva ser bra ut men var ikke no veldig varmt i lufta! sjekka ikke i vannet men 09-22 og ikke engang en smolt fant marken min intresang..... var vist noen som hadde sett noe laks nedda for jernbanebrua men det var eneste jeg hørte om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ting i Bjøra nå. Det gjelder å holde trøkket oppe, skal det bli resultat !

Perfekt elv for Storskogmo-valdet og der har det lagt brakk noen dager nå. Forferdelig synd.

Idag begynner ny mann fisket sitt der, han løper i pen laks ganske snart, tror jeg. Lykke til !!

Elven har holdt seg bra og er snart ned på den vannstanden, som gjør at Bjøra laksen damper oppover, og blir lettere å treffe ved landfiske også. Storskogmo er ledig fra neste lørdag av. Skulle gjerne reist dit, men skal til åpningen i Stryn og deretter til Gaula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får svare meg sjøl da. Jeg fikk rett , han som overtok Stor-Skogmo, fluet seg en laks etter vel ett døgns fiske.10.5kgs. Ellers er det laks både hit og dit i Bjøra nå.

Den plassen i Norge, som det er størst mulighet for den enkelte å få virkelig stooooor laks. Da mener jeg 15-20kgs. Det er ikke ledig fra lørdag men fra førstkommende søndag av. Bjøra går fremdeles 30-35m3, ganske uvanlig fin for denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får svare meg sjøl da. Jeg fikk rett , han som overtok Stor-Skogmo, fluet seg en laks etter vel ett døgns fiske.10.5kgs. Ellers er det laks både hit og dit i Bjøra nå.

Den plassen i Norge, som det er størst mulighet for den enkelte å få virkelig stooooor laks. Da mener jeg 15-20kgs. Det er ikke ledig fra lørdag men fra førstkommende søndag av. Bjøra går fremdeles 30-35m3, ganske uvanlig fin for denne tiden av året.

Størst sjanse må det vell UTVILSOMT være i Alta. Ingen andre elver er engang i nærheten engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en regner 25 dagers storlaksfiske i Bjøra, som er å regne som et normalår. Vanligvis går "proppen" ut av Bjøra 10-15 juni. Det pleier å være rundt 10 fisk over 15.kgs. i denne perioden. Antall stangdøgn regnes som ca.750. Slike kalkulasjoner har jeg ikke for Alta-elven, men det har sikkert du, Stinger Streamdance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en regner 25 dagers storlaksfiske i Bjøra, som er å regne som et normalår. Vanligvis går "proppen" ut av Bjøra 10-15 juni. Det pleier å være rundt 10 fisk over 15.kgs. i denne perioden. Antall stangdøgn regnes som ca.750. Slike kalkulasjoner har jeg ikke for Alta-elven, men det har sikkert du, Stinger Streamdance.

I ett normalt år i Alta blir det vell tatt rundt 20 laks over 20 kg. Hvis vi tenker at de fleste av disse blir tatt etter st.hans (nesten uten unntak) og som oftest fra Vina sonen og oppover hvor det aldri er mer enn en stang i elva samtidig på hver sone/ vald så skal det ikke være noe sted i Norge som er i nærheten hva angår sjansen til å få skikkelig stor laks.Dette ble visst også konkludert med i en rapport av Nina for en del år tilbake. Imidlertid fisket visstnok hver fisker isnitt noen flere minutter "hardere" pr døgn i Alta, angivelig grunnet kortprisen og elvens ekslkusivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er like tom for mark og går på 9 dagen uten en skikklig natts søvn så den doggisen tar live av meg viss den snart ikke kommer skikklig opp igjen!!!! faans regninger og hybeleie og strøm........ jaja 300 gram havregryn lever man lenge på........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.