Gå til innhold
Fiskersiden

Bjøra 2012


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Da er det ikke mange dagene igjen før man kan sette kursen mot Namdalen og Bjøra.

Reiser antagelig opp på Storskogmo på kvelden 17. mai. Skal i utgangspunktet kun fiske 18. og fram til 12.00 den 19. da JoDo kommer for å overta Storskogmo, men får se om det ordner seg med fiske 19. og 20. også en eller annen plass.

Regner med det blir nok vann.........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PANG!!!!

Det er åpnet, og hvor bliver laksen?

Det er litt trist å ikke være der oppe, men sånn er det jo. Det er jo alltid mange elver jeg ikke er i :)

Nils master og JoDo et al er jo å finne der oppe til helga, så da regner jeg med det begynner å skje. Dvs, jeg skal vel ikke helt underkjenne andre fiskeres muligheter heller, men de må jo i så fall melde fra for å bli oppdaget og nevnt i en tråd som denne :)

Kom igjen dere som er der oppe! Dere trenger ikke å få fisk for å skrive, det holder å rapportere om nappene og de dere mistet. Og dem som sikkert nesten beit på;)

Og hvis dere ikke en gang tror at det er fisk i elva kan dere jo lage en sang om vannføring og vær. Blues eller vise er opp til dere. Eller prøv dere på beveren. det er så mange muligheter til å underholde oss som ikke er på plass, selv om vi kanskje langt inne i den mørek sjela drømmer om å fryse i Bjøra heller enn i Bergen!

Kom igjen, oppdater oss.

La det bli en Bjøratråd av gammelt format!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde vist skole i dag så måtte der derfor jeg ikke har no og skrive eller noen bilder men bjøra er jo bra stor og var stigenes når jeg sjekka i natt.... 80 kubikk ca men har et lite håp om at den skal synke en del sånn til jeg har doggisen utti! men håper mere på en av de store blanke bjøra laksene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å komme med noen oppdateringer. Dette har vært en hektisk vår og jeg har enda ikke rukket å tenke på Bjøra.

2 dager til avreise og jeg har ikke smurt sneller, lagt på nytt snøre, funnet fram wobblere som skal være med, pakket klær...

Kort sagt, jeg har ikke kommet igang med forberedelsene.

I år blir det å stupe på hodet uti det. Ingen salig ventetid, slå på en bryter og sesongen er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde vist skole i dag så måtte der derfor jeg ikke har no og skrive eller noen bilder men bjøra er jo bra stor og var stigenes når jeg sjekka i natt.... 80 kubikk ca men har et lite håp om at den skal synke en del sånn til jeg har doggisen utti! men håper mere på en av de store blanke bjøra laksene

Hvor fisker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er man igang med noen forberedelser.......

Nytt snøre til alle sneller er kjøpt inn. Det er også en del nye Owner trebler og kulelagersvivler.

Stenger, sneller og vadebukse funnet fram. Nå gjenstår faktisk bare å pakke noen klær, slanke wobblerutvalget til ett skrin og hente "Lyt Vårrå" på Kvål............

Snakket med Gammel-Erik i dag da han var på tur nedover. Han kunne ikke forstå hvor ryktet om at han ikke skulle infinne seg før til helga stammet fra.

Nå kjenner jeg faktisk at det kribler............ Kan Storskogmo/Bjørnes komme på børs før Flasnes i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra en kveldstur i Bjøra. Elva er egentlig ganske så fin. ca 0,5m med sikt. Mindre vann enn samme tid i fjor. Men iskaldt i vannet.

Hørte ingen rykter om hverken fanget fisk,eller noen som har hatt på fisk. Ser da bort fra 4 støinger som ble tatt tidligere i dag. En på Himo og 3 på Røttesmoen. Det er fortsatt veldig mye snø i nedslagsfeltet. Skulle smeltinga sette i gang, så tror jeg det blir relativt lite drag i bjøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er godt med vann, ikke fullt så godt med varmegrader i vannet, men fisk er der vel en og annen av. Ryktet forteller at Stig har fanget støinger og at Indrebø har sett laks :)

Gammel-Erik svarer ikke på telefonen, så jeg regner ikke med det er voldsomt mye å berette på den fronten.

Tror egentlig ikke at folk har satt trykket inn helt ennå.

Det er jo ofte slik at folk er noe avventende frem til førstelaksen er tatt, og alle plutselig har trua :)

Men, det tikker nå inn bilder av Nils Master og team Nedre Kåsen med båt på henger, på vei mot Bjøra. Telefoner og MMS er fantastiske ting for raske oppdateringer :)

Kanskje ikke utenkelig at første økta på Storskogmo kan komme allerede i kveld, eller seinest i morgen tidlig. Audun, Aasen og JoDo er på plass til helga.

Storskogmo fisker bra på høy vannstand, og gjengen er erfarne fiskere som kjenner valdet godt!

Kan dette bli annet enn bra?

Jeg har trua på at de setter skapet på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten er sjøsatt. Pølsegrilling og en liten dram i gapahuken nå. Snø i gårdsplassen på Storskogmo.

Nei, blir som tidligere år dette, Nils Master, varmen og laksen kommer, når vi kommer. Er der 24/5, så det er bare å jage de oppover elva. Hils JoDo og gjengen.

Men trenger litt hjelp av deg. Hører du det minste antydning om "prøvefiske" av Stig og Gammel-Erik på Flasnes i dagene som kommer nå, er det bare å skyte dem. Som Mårhund, Villsvin, er det bare å avlive disse to "minkene". Har ikke noe med artsrikdom å gjøre, å la disse to gå fritt rundt. Ikke noe vits å radiomerke dem heller, da ingen av dem lenger tiltrekker seg noen huer. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikreste vårtegnet som fins dette, Olav !

Men hvor f.... blir det av beverpølsene og de andre godsakene i år ?. Blir ikke det samme å sitte, og ligge, ravende fulle på Svorta og sende flaskepost i store mengder til Storskogmo, så fremt ikke det er noen som er ute etter tomgodset. Blir jo miljøkriminalitet av det da !

Og for ikke å glemme odøren som vanligvis kommer sigende oppover elva. Tror alle avgassene som danner seg etter pølsespisingen, bidrar aktiv til å hemme fremveksten av så vel Tsetse-fluer, som flått, i vassdraget.

Og det er vel med tanke på de kummerlige sanitærforholdene ved gapahuken på Storskogmo, hevet over en hver tvil, at alt av avrenning der etter massiv pølsespising over flere døgn, bidrar aktiv til at lakselusa slipper taket ved Fallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen til deg også kjære GT......... hvem har puttet penger på deg idag da gutten min?

Jeg har aldri sett noe flaskepost nedover elven fra de kongelige og halvkongelige vald opp i elven.

Kartongpost derimot, har det vært mye av. Fløtekartonger med feite meldinger .

Velkommen den 24.. Jeg skal lage en mega råkostsalat til deg, hvis du vil ha vel å merke. Uten fjøsfett!

Vi sørge for at beverbestanden i Bjøra blir jagd oppover.

Begynner imorgen kveld med arbeidet, det er da vi ankommer Storskogmo. Vi har snøkjetting og truger med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke edru, du Jodo ! Vi har vel ikke brukt årtusener på å komme til toppen av næringskjeden, for igjen å begynne å spise bjørk og granbar. Har til og med kuttet sitronskiven i Gin&Tonicen jeg nå. Fant plutselig ut at med mitt forbruk av sitronskiver, oppfylte jeg myndighetenes oppfordringer om "5 om dagen".

Nei her blir det vanlig kost. Øl og brennevin i bøtter og spann, og har gjeninnført "flesk og duppe" etc på menyen på Skogmo.

Se om du kan få fatt i noe American Red Fox på vei oppover. Og gni det inn på alt av vegetasjon du ser, for å se om de to "mårhundene" dukker opp. Liker ikke at ingen har kontroll på Stig og Gammel-Erik. Ikke noe lovende tegn at de to er på frifot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.