Gå til innhold
Fiskersiden

Provosere SØ til å ta tørt i sjøen?


Kveldulv
 Share

Recommended Posts

Tror dere jeg kan få SØ til å ta stankelbein i sjøen, når det ikke er indikasjoner på at den tar tørt? Jeg fisker i en grunn bukt hvor innsekter er et naturlig innslag (som altså kunne blåst på sjøen i en hypotetisk situasjon). Har dog ikke sett vak etter tørt, og den jager tydelig sjødyr. Fisket er veldig visuelt, da man gjerne ser de samme individene tråle rundt, det ville altså være mulig å plassere et saftig stankelbein rett over en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forfjor kunne jeg fisket over et stort område i juli på namdalseid etter SØ på tørt. Det vaket over alt, og det lå masse sorte fluer på overflata helt opp til 2-4oo meter fra land. Men hadde ikke med fluestanga på denne turen desverre.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ganska mycket vak sent på våren och sent om sommeren, då gjerne etter finvär under den såkallade "blå timen" timmen etter att sola gått ner.

Eller tidligt på morgonen, samma time.

Hvis det er umuligt trögt med torrflue så tenkte jeg på noe som går straks under ytan. Superpuppa? De kjenns ju som att det er ganske provocerande =)

Samtidligt får man fisket ett större område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.