Gå til innhold
Fiskersiden

Billig ul haspelsnelle


liverpool18
 Share

Recommended Posts

I den prisklassen tror jeg at jeg ville anbefalt denne: http://skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Haspelsneller/Mitchell/Alle/Mitchell-Avocet-Gold-500-III-UL-FD-TESTVINNER-127595-p0000058958.aspx

Har en Avocet Gold II 1000 som jeg kjøpte i fjor, som jeg synes er veldig jevn og fin - god brems, fin gange og solid bygget. Alternativet er vel å finne noe på salg eller kjøpe noe pent brukt her på FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en kjiping liverpool18. :)

Men særlig på UL-sneller er snøreopplegget veldig viktig, spesielt hvis du har tenkt til å bruke multifilament (Fireline, PowerPro etc). Årsaken er at spolen på en slik snelle har veldig liten diameter, og dette krever mer av snellen for at senen skal legges pent på spolen. Samtidig er multifilamenten litt stivere enn (bra) monofilament, noe som også er tøft å takle for en liten snelle. Stivere sene = vanskligere å legge pent på spolen.

Jeg har selv en Shimano Sedona 500 som du finner til ca 600,- hos feks Gero og den er glimmrende til monofilament og ok til multifilament så lenge dimmensjonen ikke er grovere enn 0,10mm. (Og noe grovere enn det trenger du ikke på en UL-snelle uansett.) Hvis du sliter med finansieringen og ser etter billigere sneller enn dette, kan du også vurdere å gå opp litt i størrelse på snellen (feks til 1000-størrelsen), siden dette gjør problemene med snøreopplegg mindre. Min tidligere erfaring med Mitchell er elendig, men det kan selvfølgelig hende at de har begynt å lage skikkelige greier de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardinal har vel rimelige sneller også i ul-størrelse. F.eks Cardinal 100UI. Kontakt butikker som selger Berkley,Ambassadeur og AbuCarcia.

Denne er litt over ditt budsjett, men den eneste som kan konkurere kvalitetsmessig med ShimanoSymetre.

Denne fra Mitchell selger Gero for 499.- Veiledende pris er 899.-

Daiwa har også en modell som heter Sweepfire 500. Den har utsalgspris på 399.- Nordic Outdoor forteller deg hvor du kan handle snella.

Kom flere poster her samtidig ja.... vel vel.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano Sienna er heller ikke et dumt valg, men den er et par lapper over budsjettet ditt. Skjønt, det skader aldri å spørre om å få et tilbud - hverken fra nett-sted eller butikk. Jeg bestilte inn både 1000 og 2500 til butikken, og inntrykket etter å ha fiklet med de er positivt. Flott størrelse, fin vekt og ålreit design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.