Gå til innhold
Fiskersiden

Tips om telttur


teltturen
 Share

Recommended Posts

Hei,

har akkurat kjøpt meg to fiskestenger. En til meg og en til madammen. Nå vil vi dra på en telt/fiske tur, men vet ikke helt hvor vi skal dra.

Vi har lyst å prøve å fiske noe ørret, og lurte på om det er noen vann med ca en times kjøretid fra bergen eller noe sånt hvor det er mye ørret(spiller ingen rolle om den er liten) og hvor det er fint å ligge i telt. Helst litt vekke fra befolkningen :)

Ellers så lurer jeg på hva det er lettest å fange ørret med nå når det er mye sol. Sluk eller makk? Noen andre tips? :)

Takk på forhånd,

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

Kan anbefale en tur til Skogseidvannet i Fusa kommune.

Beste fiskevannet i nærleiken .Prøv gjerne med sluk,spinner eller wobbler .

Om man ønsker litt fred og ro for seg selv er det båtutleie i Skogseid ,på veien mot Mundheim ca 1 km fra Kilen.

Mange fine teltplasser feks øyene midt i vannet .

Prøv gjerne ett markdrag om dere leier båt ,eller bare makk og dupp . Funker nesten alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrkolbotn eksisterer. Det er også kanoutleige i Festevatnet på Feste og Hundvensvatnet på Hundvin, begge i Lindås kommune. Uproblematisk å smelle opp et telt på disse stedene.

I Festevatnet kjøper du fiskekort og leier kano på nærbutikken på kaien, to minutter kjøring forbi vannet. Her er det mye ørret og ål, men sistnevnte er selvsagt fredet også her. Mye fisk på et par hundre gram, men også fiskespisere innimellom. Fra vannet går også Neselva, og her går det mye sjøørret opp på sommer og høst.

Hvor du leier kano i Hundvensvatnet er jeg usikker på, men de ligger i alle fall ved rasteplassen langs veien på vei mot Lindås. Hør med nærbutikken på Hundvin, de har nok kontroll. I dette vannet er det ørret og røye. har selv ørretpersen min på rett over to kilo herifra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvveis til os ligger det en plass med kanoutleie, men ikke om jeg klarer å huske hva det heter

Det er Røykenesvannet, der har vi leid kano for en del år tilbake.

BTW: Fruen og jeg hadde en knallfin helg i forfjor med telt på stranden helt innerst ved Steinslandsvannet, like ved elveosen fra Stølsheimen. (Ned til høyre ved BKK).

Så ut som det var bra med Ørret, men vi fisket ikke den helgen...

Så ikke et menneske der den helgen, bortsett fra fruen da... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.